Skit skit skit skit.

Hej!
I helgen så har jag varit med Stina, både fredag och lördag. Roligt har vi haft!

Men hela helgen har jag och grubblat över redovisningen jag ska ha imorgon. Den är nämligen inte klar, och det är inte bra. Vi gör det i grupp och arbetet är på skolan och det är inte klart. Vi ska redovisa det första vi gör så vi kommer inte att hinna skriva det sista som måste skrivas. Eller det är väl jag som måste skriva det sista, bara någon mening. Men vi har inte skrivit ut det eller något alls. Så jag mår lite dåligt över det. Ni vet den där känslan i magen som man bara mår dåligt över. Usch, det är inte alls kul. Egentligen så är det inte så stort problem, bara ett litet. Vi har haft jättelång tid på oss ändå blir det såhär. Det blir alltid såhär för mig. Jag fattar inte varför jag inte kan göra saker i god tid, tills det ska vara klart. Så himla irriterande. Men jag ska bli bättre, än fast jag har sagt det förut också...
Men men, får tänka positivt och hoppas på att det löser sig, för det gör det väl alltid..

Om tre timmar ska jag iväg och träna, skönt ska det bli.

Hej då!

Så är det.

Det känns som att dagarna går så himla fort ibland. Ena stunden är det helg, sen är det måndag och sen är det helg igen. Men det är bra att det går fort. Men vad gör jag då, ingenting. Det känns verkligen som att jag inte gör något alls. Som att dagarna bara går till spillo. Så kanske det är ibland.

Men nästa helg då bär det av till Luleå med J/H-93! Det ska bli sjukt kul ovh vi ska vinna! Ser verkligen framemot det.

Just nu sitter jag i telefon kö till Telia kundtjänst. Är på plats 49 så det är ju inte alls mycket kvar.
Det är ju det nya jag skaffat, det gick inte riktigt som det skulle, utan alla mina pengar tog alut som dom itne borde. Eftersom jag bara ringde till personer med telia, och då ska jag ju ringa billigt. Jag ringde inte så många gånger att 50kronor tar slut på tre dagar. Så jag får se vad det är för fel.
Men nu går det undan, är på plats 41 nu! Haha

Aja, någon gång kommer jag förhoppningsvis fram.

Hej då!

..

Jag har inte suttit vid datan på hela två dager! Är inte det helt fantastiskt? Det tycker jag iaf. Jag saknade den inte, och jag saknade inte internet, men sen idag då var jag tvungen att gå in på datan, eftersom jag har lite läxa att göra.

Jag tänkte skriva något. Men nu måste jag plugga..

Hej hå!

Torsdag.

Idag var det torsdag. det var en sjukt dryg dag på skolan tycker jag. Sen efter dagen på pc så åker jag till wargen för lite riö-teori. Vilket inte är så tråkigt. Fast det är ändå lite roligare nu när vi bytt lärare. Höhö.

Efter all skola som slutade 15.50 så åkte jag hem och åt mat. Sen efter maten så åkte jag, mamma och Fredrik iväg till Frida, Micke och Emelinda. Jag, Fredrik och Frida satt och spelade kort från sju till halv tolv. Har vi mycket att göra heller. Haha men roligt var det.  Vi spelade fyra spel och jag vann iaf en gång.
Haha, så det var roligt. Sen blir det extra roligt när man är sjukt trött och skrattar åt allt. Så när jag och Fredrik skulle åka hem så höll jag på att skratta ihjäl mig bara för att jag var så himla rolig! Alltså det finns ju inga roligare skämt än sina egna. Det är ju sjukt. Än fast ingen annan tycker om dom så skrattar man alltid åt dom själv. Så det är ju en himla tur tycker jag. Nej, iaf det har varit en rolig kväll!

Men nu ska jag gå och sova så jag är pigg imorgon!

Sen var det någon som frågade om det var värt att byta till det Telia jag har. Men det vet jag inte, för jag vet inte hur det du har nu fungerar. Men du forska lite. Det jag har nu verkar väldigt bra iaf!

Godnatt!

Från Halebop till Telia Refill Flexibel!

Idag så har jag bytt från Halebop till Telia Refill Flexibel. Ett mycket bra byte måste jag säga. När jag hade halebop var jag tvungen att ladda med 300kr i månaden för att jag skulle få gratis sms, nu behöver jag bara ladda med 99kr i månaden för att få gratis sms. Plus att jag ringer billigt till både Telia och Halebop, förut var det bara till Halebop. Så jag känner att det blev ett bra byte.
Så jag hoppas att jag inte bytte ner mig.

Idag har jag badat på Storsjöbadet också. Det var jätteroligt men också jättejobbigt. Men det gillar jag! Har fortfarande träningsvärk sen i måndags dp vi hade en jättejobbig träning på fotbollen. Men det roligt det också, och man känner sig så duktig efteråt. Så det är skönt med träningsvärk också.

Men nu ska jag sova!

Godnatt!


Inbrottstjuvar?

Nu har det varit inbrott alldeles i närheten av vårat hus. Det har varit inbrott på några fler ställen i Östersund också. Förstår inte hur folk tänker. Jag låg och tänkte på det igår innan jag somnade, och då visste jag inte ens om att det hade hänt. Det jag tänkte på var att, det är egentligen ganska sjukt att man måste låsa allting för att folk inte ska ta saker och göra grejer. Att man inte kan lite på varandra. Eller ja lita och lita, men det jag menar är att man får inte lämna någonting utan tillsyns eller olåst utan att det blir taget. Oftast är det så iaf. Varför måste det behöva vara så..

Alla i det här området har fått en lapp nu och hur man ska göra för att undvika, eller försöka undvika det iaf. Så stod det också någonting om att, om något är obekant eller något sånt så ska man notera. Men hur lätt är det att veta då. Då lär man ju tycka att allt är obekant. Nej, sånt här ska bara inte hända.


Jag hade tänkt att byta till abonnemang istället för kontantkort på min mobil. vet någon något bra, något billigt och det måste vara gratis sms inräknat.

Men nu ska jag kolla vidare på handbolls-em eller So you think you can dance.. hmm.. Svårt val.

Hej då!

Östberg.

Hur kan man sakna en skola så mycket. Jag såg framemot att börja på en ny skola när jag gick i nian. Jag längtade verkligen tills jag skulle börja. Visst, jag var jättenervös för att jag inte kände någon som jag skulle gå med, jag skulle komma in en dag senare än alla andra. Men det gick bra, jag fick vänner iaf;).
Men just nu så saknar jag Östberg, den tryggheten, den klassen och lärarna. Inte alla lärare, men några, några som jag saknar lite extra faktiskt. Tro det eller ej.

Men aldrig kommer jag att komma tillbaka till den skolan, aldrig mer kommer jag att gå där. Tänk när jag blir vuxen, måste ta hand om mig själv. Jag tror att det kommer gå bra. Men det mesta har ju varit så lätt.
Jag har heller aldrig tid att gå tillbaka till Östberg. Börjar man senast halv nio varje dag och slutar tidigast två-tre varje dag då hinner jag inte.
Men någon gång ska jag nog få chansen.


Kortspel!

Ååååååååh vad gullig du är Hrönn! Kul att det är någon som gillar min blogg iaf. Hihi. Jag har ju faktiskt hela 11 läsare per dag, typ. Är inte det otroligt? Helt fantastikt säger jag.

Ikväll är det träning igen, vilket jag gillar. Det är kul att träna. Det går gabnska bra nu också.
Nu hoppas jag bara på att Fredriks kompis Nicklas kommer hit så vi kan spela lite kort. Kort är otroligt kul att spela och jag har gjort det så länge jag kan minnas. Det första jag lärde mig var nog Tit-tut, eller hur det stavas. Haha, Stina du vet iaf vad det är;). Haha.

Men nu ska jag fortsätta att kolla på Rex -räddare i nöden. Mycket bra film! Haha

Hej då!

Helgen.

I helgen har jag typ med Nike hela helgen, och det har varit jättemys! På fredagen var vi på basket, det var herrarna som spelade och dom var inte så bra. Tänk förut när dom var bra, då kom det hur mycket folk som helst. Man var tyå tvungen att vara där halv sju, och den började sju, för att få någon bra plats. Nu när den börjar är det många platser kvar. Verkligen många. Inte alls samma sak. Hoppas dom kan bli lite bättre.

Efter matchen så gick vi tills Nikes kompis och kikade film. en skräckfilm som var väldigt hemsk. Usch så hemsk den var. Paranormal avtivity. Se den inte ifall ni har svårt för andra skräckisar. För om ni ser den då kommer ni vara tvungen att sova med tänd lampa hela natten för att ni inte kan sova annars. Typ som jag.
Fast jag tycker ändå att filmen var bra. Men jag kommer nog inte att se om den, eller nu vet jag ju egentligen hur allting är så jag skulle nog kunna se om den. Trodde att den var verklighetsbaserad när vi började kolla på den, och även dagen efteråt. Men sen fick jag reda på att det fanns tre olika slut så då skulle den inte kunna vara det. Så det var lite synd ändå. Tror att vi såg den med det mest hemska slutet. Haha. 
Jag tycker den var så himla verkligt, för jag tror på att sånt där kan hända. Men så var den tydligen inte verklig.
Men jag är rädd ändå.

Igår var jag och med Nike, Dan, Henrik och Casandra. Vi kollade på ännu en film, Kid Svensk heter den. Den var var rolig och bra! Haha.

Idag har jag tränat och varit med Bea, Julia och Adde. Vi åt mat hos Bea och spelade bingolotto. Haha som vanligt vann vi ingenting. Men ändå är det lite spännande.
Nu ska jag snart lägga mig eftersom jag har riö imorgon. Måste ta bussen klockan sju. Det är kul..

Godnatt!

Torsdag.

Idag var jag på skolan. Hade ju bild och nu är jag klar med min fina grej jag målat. En bild på en känd person. Jag vill inte säga vem jag ritat än, ni kanske får reda på det sen. Blev inte så jättenöjd med den, men min bildlärare sa att den blev jättebra, men det måste ju dom typ säga? Jaa det tror jag iaf. Den kanske ser bättre ut nästa gång jag ser den, vem vet.

Sen idag när jag kom hem så spelade jag kort med mamma och Fredrik, och jag vann faktiskt! Vilket jag inte gjort på väldigt länge. Vi spelade kortspelet Bismarck, man kan endast vara tre stycken på det. Men en mycket roligt spel. Så lär er det!  Ja som sagt, jag vann ganska stort. Grym som jag är.

Men nu ska jag gå och göra mig iordning och sen sova!
Fredag imorgon, så himla skönt.

Godnatt!

HIHI.

Det är såååååå sköönt att träna ibland! Jag älskar det och jag älskar fotboll. Det är bara lite kallt i öp-hallen så man blir kall om fingrarna. Men självklart kan jag använda vantar eller något liknande, men det gör jag inte. Höhö.

Ja och idag hade vi vad på riö:n och det var kul. Det var längesen jag badade så det gillade jag.
Sen var det ju skola, och vi har bara en timmar av matte, svenska och engelska på onsdagar så det är väldigt skönt. Jag gillar det också. För då känns det som att gaden går så himla fort, än fast den kanske inte gör det, men det känns så iaf.
Imorgon så är det en ny dag, typ lika lektioner och bild. Jag gillar bild, jag gjorde inte det förut, men nu är det helt okej. Så snart är den här skolveckan klar och helgen kommer. Det ser jag framemot!

Men nu ska jag koncentrera mig på So You Think You Can Dance! Mycket bra program.

Hej då!

Grattis!

Grattiiiiis Nikolaj!

Ja idag fyllar han 17år! Stor kille det där, grattis:).

Skolan.

Hej hopp!
Nu har skolan börjat och det har börjat riktigt bra. Eller inte riktigt bra, men bra iaf. Inte dåligt. Allting löser sig tillslut och det är skönt. Fast det löser sig ju inte alltid, men den här gången gjorde de det, och det är jag glad för!
Så himla skönt att vi har kommit igång med träningarna nu också, mår mycket bättre av det.


Hej då.

Dagen!

Idag så vaknade jag hos Nike, mysipys. Vi kollade på en film, Harry potter den fjärde vet inte vad den heter. Men den var helt okej! Har aldrig sett Harry förut. Men han dög. Så det kanske blir att jag kollar på någon mer framöver.

Sen ikväll så har jag varit med Julia, Bea och Stina. Första kollade vi på Let's dance och sen spelade vi Nintendo 64! Världens bästa spel faktiskt. Vi spelade först Mariokart, sen Mariotennis och sista ssb (super smash bros) hur kul som helst. Det var jättelänge sen vi spelade och man blir så glad! Jaa det var verkligen kvällens höjdpunkt!

Men nu ska jag gå och sova! Ska på handboll med Nike imorgon. Kul kul:).

Godnatt!

Träning!

Min data är världens segaste och jag vet inte varför. Men jag har tålamod så jag väntar tills den är klar, vad mer kan jag gör liksom.

Ska snart iväg och träna fotboll! Guuud så skönt säger jag, det var längesen. Känner att jag måste komma iform.;)

Sen ikväll ska jag vara med Julia, Bea och Stina, äntligen säger jag bara!

Men nu ska jag byta om.

Hej då!

MacGyver!

Har inte gjort någonting alls ikväll, fast det har varit ganska skönt också. Ville först inte göra något, för jag var så trött eftersom jag så tre timmar när jag kom hem från stugan. Men när det blev senare på kvällen fick jag ganska tråkigt, eller väldigt tråkigt faktiskt. Så nu sitter jag här och är väldigt pigg så jag kommer nog att vara väldigt länge.

Kollade nyss vad det kommer att vara på tv:n sen och då såg jag till häpnad att det kommer vara MacGyver! Det finns ju faktiskt inget bättre än MacGyver. Så då har jag verkligen något att se framemot. Vet inte hur längesen det var jag kollad på honom. Så 01.20 tycker jag att ni borde kolla på MacGyver på kanal 5! Missa inte:D.

MacGyver.
Nu har jag delat med mig av det jag ville!

Ha en fortsatt trevlig kväll och missa inte MacGyver!

Hej då!

Lite som hänt.

Har inte uppdaterat på väldigt väldigt länge.

Det har hunnit hänt ganska mycket sen senast. Men jag tänker inte dra allt.

Det har iaf blivit ett helt nytt år. 2010. Inge mer 08 eller 09 utan nu 10, eller hur blir det? I alla fall ett nytt år.
Nyår var trevligt. Jag var med lite folk och hade det trevligt helt enkelt.
Men innan det så var det ju faktiskt jul också. Det var också jättemysigt. Jag gillar verkligen min släkt, det finns ingen bättre. Jag blir så glad av att få vara med dom. Fick fina grejer i julklapp också.

I söndags så var det dop också, då lilla Emelinda döptes och hennes kusin Tova. Så himla söta båda två. Jag är en stolt moster.:)

Sen i måndags åkte vi upp till stugan hela famlijen igen och på tisdag firade mormor och morfar 50år som gifta. Är inte det otroligt fint. Världens bästa mormor och morfar är det också. Resten av släkten var också där så det var väldigt roligt.

Sen idag så åkte vi hem.

Det var en kort liten sammanfattning av vad som hänt. Inte så mycket speciellt!

Hare bra!
Hej då!

RSS 2.0