Allt kan inte alltid vara bra..

Livet suger just nu, det kan ju inte alltid vara bra.
Skolan är skit och mycket annat också. Jag är trött och måste plugga. Jag hade kul igår iaf.
Men jag missade städning på Ica idag, sämst samvete för det. Man ska inte glömma bort sånt. Men det gjorde jag..
Men förhoppningsvis så kommer inte livet suga så länge till.
Hej då från mig.

Hej:)

Det har inte hänt så mycket på sista tiden. I Tisdags var det bal för min bror Anton och han var så himla fin och snygg! Jag blir så glad. Han tar ju snart studenten. Det är roligt:).

Igår var vi iväg till Strömsund och spelade match. Det blåste otroligt mycket när vi spelade, så det var svårtspelat.
Men det är ju lika för båda lagen. Men vi lyckades ändå vinna med 2-0! Så det gjorde vi bra. Fortfarande obesegrade i divison 3. Nästa match möter vi Ödff B så det blir en tuff match.

Nu måste jag försöka börja på mitt musikarbete som skulle ha varit klart igår. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag vet vad jag ska skriva om men jag vet inte hur jag ska börja och för att jag ska få VG i musik så måste det bli bra!

Så nu ska jag inte sitta och skriva här nå mer.

Hade bra!

PUsss

JIPPII!:)

Idag kom Beeeea heeem, JIPPIII!:)

Och vi blev bara liite chockad, bara liite då!
 
Men vi är sååhäääääääääääääääär glada över att du är hemma:) Hihihi!

Fina grejer också! Mycket fina grejer!:)

Hejdå!

Lite Götelaborg

Hej alliho!
Har bott en natt i tält. Vi var iväg på paddling med elevens val och det va roligt. Vi paddlade från ett ställe någonstans vid Bräcke och sen paddlade vi till något ställa där vi grillade, sov och hade det mysigt. Sen paddlade vi vidare idag och nu är vi hemma! Roligt var det.
Jag paddlade med Hrönn och hon och jag var grymma. Vi körde några osthyvlar osv. Dom som åkt Paddan i Göteborg vet;), man vill ju ha lite äventyr så det var roligt när det kom hinder.
Haha mycket roligt.
Nu är det mindre än en månad kvar av skolan och det känns inte alls bra, eller jo det är klart att det känns bra att gå ut nian och ha sommarlov, men det är nu senaste tiden klassen har blivit som allra bäst.
Visst var väldigt nära innan också, men nu är vi jätte jättebra klass och det ska bli så tråkigt att lämna den. Det är många som man kommer tappa kontakten med.
Plus att Hrönn ska flytta till sandviken, och det är långt borta. Jag och Nikolaj gillar verkligen inte det, men det blir nog bra för henne. Så Hrönn, vi stöttar dig också:)!
På torsdag är det faktiskt min födelsedag också för er som inte visste det och då får jag övningsköra, hihi!
Fast jag har inte gått den där handledarkursen än så det är ju lite tråkigt, men lite ska jag nog få köra ändå, fast inte på vägarna då. Haha det tar nog lite tid innan jag kommer ut på vägarna..

Skrev ju ingenting om vad vi gjorde i Göteborg, säkert inte så många som är intresserade men jag skriver det ändå.

Vi hade det mycket bra. Vi kom fram på lördagmorgon då vi tog oss till vandrarhemmet som var mycket fint. Låg ungefär 20minuter från stan. När vi kom tid så var frukostbuffén fortfarande igång, så vi fick lite mat i oss. Det var välidgt god frukost som vi åt barje dag. Så man fick en mycket bra start på dagen! Efter vi ätit våran frukost så låste vi in väskorna och åkte in till stan igen. Där började vi våran vandring. Vi hade fått lite frågor vi skulle svara på om olika byggnader och saker i Göteborg för att vi skulle lära känna staden bättre.
Så vi hade det vi gjorde och jag orkade inte göra något annat heller. var inte alls på shoppinghumör den dagen. Men så vi gick typ runt hela stan, typ hela.
Sen när vi kommit en bit så började det regna, verkligen regna jättemycket. jag gick med Clara och det närmsta skyddet vi hade var träd och det var inte så jätte bra skydd så lite blöta det blev.
Men det gjorde inte så mycket, vi var glada ändå. Sen när vi varit på stan ett tag så åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och fick checka in. Rummen var mycket mycket mindre än jag hade tänkt mig så det var väldigt trångt.
Rummen var typ till för tre personer och vi bodde fem i vårat, men det gick bra ändå. Vi är ju tjejer så att säga. När vi hade packat upp och sånt så åkte vi till Liseberg.
Liseberg är verkligen hur roligt som helst och jag blir aldrig less. Så himla roligt, finns inget mer att skriva om det. Gick också Spökhotellet och det är så sjuukt roligt än fast det är så sjuukt läskigt. Jag hatar det egentligen, men jag går det varje gång ändå. Så går jag där och sjunger ''Det är bara på låtsas'' som Nasse sjunger. Men det är så skönt när man är ute därifrån. Sen åkte vi hem igen och sen sov vi.

Dag två söndag.
Jag tror att det var då vi åkte Paddan, en båt i Göteborg för att kolla på olika grejer och jag tycker den var väldigt rolig. Men det kunde ha fått varit lite varmare för det blåste lite mycket när vi var ute på havet, men det gick ändå, vi tänkte positivt. Efter Paddan så bar det iväg till Liseberg igen, men måste ju ta vara på dom dagarna dom har öppet eftersom dom bara hade öppet på lördag och söndag.
Så då var vi på Liseberg från typ 13.00 till 20.00 då dom stängde. Den här dagen var ännu roligare. gud så roligt. Gick Spökhotellet även idag, fast den här gången med Lina och Hanna, dom gick jag alltså inte med förra gången. Det var ännu hemskare den här gången och jag trodde jag skulle svimma eller nåt liknande, än fast jag aldrig skulle göra det så kändes det lite så. Men det är sjukt vad man skrämmer upp varann också.
Jag gick ner på knä en gång för att jag blev så rädd när dom attackerade och sen hoppade vi alla in i väggen en gång när det kom ett spöke från sidan. Det är konstigt egentligen att man blir så rädd för något som inte ens är på ''riktigt'' eller vad man ska säga. Men så är det iaf.
Jag tappade också skon för att Hanna råkade kliva på den (hon gick bakom mig) så jag va påväg att lämna den för att jag var så rädd, men vi stannade upp. Så det var roligt. Resten av den kvällen var vi bara på vandrarhemmet och umgicks.

Dag tre måndag.
Vi kliver upp och åker till staden för att shoppa. tar spårvagnen. Det är lite kul att åka spårvagn faktiskt. Mycket roligare än buss. Ja iaf, vi shoppar typ hela dagen, men jag shoppar inte så mycket eftersom mina pengar tar slut vilket dom aldrig brukar göra. Så jag hamnar i chocktillstånd ett tag men det gick senare över.
Sen på kvällen grillar vi egen mat och äter och har mysigt. Sen kommer Björn Rosenström och spelar för oss och det var väldigt mysigt. Han hade fått spela hela kvällen, brukar inte lyssna så ofta på honom men han var väldigt bra. Bra texter har han verkligen. Så han är bra. Sen senare på kvällen gör vi inte så mycket umgås bara.

Dag fyra tisdag.
Vi kliver upp och börjar städa ihop. Får ut rummen och åker sen in till stationen och låser in grejerna. En fortsatt dag på stan men idag shoppar jag ingenting.
Har ju inga pengar så då fick jag gå där och bara fattig. Shoppade lite linnen till min syster istället som hon ville ha. Så snäll är jag:)! Sen vid sju rullar tåget iväg och resan i Göteborg är slut. Vi tror också att resan hem ska bli en bra resa utan försening. Men så blir det icke.
Tåget blir drygt fyra timmar försent pågrund av en lycka som hände mellan Stockholm och Uppsala. Så när vi kommer till Stockholm så måste vi åka tillbaka till Västerås för att ta en annan väg så det blev en liten omväg bara. Det var inge bra eftersom några av oss skulle vara med på skoldm.
Så vi missade en match. Men hade vi inte haft skoldm så hade jag bara varit glad att det var försenat. Men nu kunde jag tyvärr inte glädjas åt det. Hoppas bara att vi får pengar tillbaka för det.

Där har ni resan.
Ni har gjort det bra om ni läst allting.
Då är ni värda ett äpple ska ni se!
Imorgon är jag ledig, men inte får jag sova ut för de.  Ne för jag ska vara på Tages klockan sju jag, men det gillar jag!:)

Så hej då och godnatt när ni ska sova!:)

Dag

Idag så spelade vi match på Sätra, division 2. Jag var med fast jag satt på bänken och det var helt okej för mig! Vi vann iaf med 4-2 så det var ju väldans bra:).
Imorgon så ska vi besöka MItt universitet och sen efter det ska vi har nationella prov i fysik, vi ska labba, och sen efter det så ska vi några iväg på en paddling tur. Det ser jag faktiskt framemot förutom att jag missar matchen på Åzö, och det vill jag inte göra, men jag har typ inget val eftersom jag vill på paddlingen. Men jag hoppas iaf att vi vinner och det tror jag och att vi gör om vi spelar som vi kan spela.
Just nu håller jag på att packa det lilla jag ska ha med mig. Men det är lite svårt, för man vet inte riktigt vad man ska ta med sig.
Idag var jag också på konfrimation, det var Julias konfrimation. Det var roligt, och hon sjung, och det lät väldigt bra, hon är så himla duktig! Så det var väldigt roligt! Jätte jätte duktig.
Men nu ska jag prata med Nike! Det är svårt att prata och skriva samtidigt.

Så hej då!

Hemma!

Hemma från Göteborg nu och resan var jätte jätte rolig! Skriver kanske mer om det någon anna gång.
 Godnatt med er!:)

Göteborg nästa!

Hej!
Håller precis på att packa det sisat och snart ska jag äta middag och sen senare ikväll så bär det av till Göteborg! Det kommer att bli grymt grymt grymt!
Men jag gillar inte att packa, jag tar alltid med mig onödigt mycket. Så får nästan inte allting plats, men så är det väl för alla. Sen kanske man köper grejer där också och då kommer det verkligen inte att få plats på hemvägen. Men då är det tur att det finns plastpåsar;).
Men nu ska jag packa det sista och sen äta.
Ni får gärna nå mig på min mobil, har ju gratis sms och allt sånt;) haha så jag kommer ju alltid att svara. Kommer hem på onsdagmorgon.

Hej då med er och hej då Östersund!

Blä

Skriver inte så mycket nuförtiden. Skolan är tråkig som vanlig, har mycket prov och sånt nu också. Men nu är iaf alla matte, engleska och svenska nationellaprov klara och då tänker ni, men man har ju bara i dom ämnena.
Men där har ni fel. Vi ska även ha i fysik och jag vet dom som ska ha i spanska också vilket jag är väldigt glad att jag slipper.
Men att bara ha i fysik är jobbigt nog, det hade ju fått varit i kemi eller biologi istället. Men men man får gör det bästa av det.
Har därimot ett vanligt spanskaprov imorgon och det ser jag inte framemot. Jag tycker spanska är jättre tråkigt, och då gör man det svårare än det är, så är det väl egentligen med det mesta och det är inte bra. Men är det tråkigt så är det väldigt svårt. Men jag ska göra det bästa av situationen och försöka ha kvar mitt vg, annars mister jag poäng där..och det är inte bra.
Det känns lite tungt nu innan betygen ska sättas för jag vet inte riktigt vart jag ligger på allt så jag vill ha betygsnack med alla lärare men ingen vill ha med mig. Haha, fast man ska nog ha det snart iaf. Jag måste få veta vart jag ligger så jag kan jobba efter det jag behöver, alltså hålla kvar det betyget jag har. För det måste jag göra, jag får inte sänka mig i nåt för då vet jag inte hur det blir med min linje. Men jag får kämpa vidare..


Bea har varit borta i ungeför en vecka nu och det är inte kul. Eller kul för henne är det ju, men det är faktiskt jobbigt. Än fast jag egentligen inte burkar vara med henne varje dag, men man kan inte ringa henne eller nåt:( så det är jobbigt. Det känns som att hela jag blir deppig, men jag överdriver nog. Hon kommer ju iaf hem 12juni så det är ju inte alls långt kvar, inte alls... Men hon har fina grejer när hon kommer hem:). Sen har hon fått klappat tigrar och varit med apor, allt sånt där man själv vill uppleva och det ska jag göra någon gång. Kan tänka mig att hon har det väldigt roligt och skönt! Avundsjuk det är jag. Men skönt blir det när hon kommer hem!
Men jag får se framåt!

För på fredag drar klassen till Göteborg och det kommer att bli grymt, riktigt grymt faktiskt. Det ser jag verkligen framemot. För bättre klass finns det inte, så blir det Liseberg också, och det kommer att bli ännu grymmare. Sen är det inte mycket kvar av skolan så det är ännu skönare för då blir det sommarlov och då blir det jätte skönt!!

Men nu ska jag ta mig en duscha innan jag hoppar i säng!

Pusss

Grattis Tove!

Tove fyller år idag! Grattis till henne!!:)

fotboll

Spelade match ikväll, vann med 4-1. Men det gick ändå inte så jättebra, sånahär gånger vill man inte spela fotboll längre, men man får bara ta nya tag. Det kan ju inte alltid gå bra.
hej då

Längesen

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge, men jag har ingen aning om vad jag ska skriva. Så då är det ju likabra att inte skriva alls.
Ska iaf spela fotboll idag mot Alsen så det ska bli roligt.
Men  nu har jag inget mer att skriva.
Hej då!

RSS 2.0