Träning

Har precis tränat, idag gick det faktiskt bra. Roligt va det också, men jag lär ju somna på lektionerna imorron som vanligt. Blir så när jag tränar sent, för jag kommer aldrig i säng när jag måste duscha äta osv. så nästa måndag då ska jag nog inte träna, för då har jag nationella prov på tisdagmorgon så jag vill gärna vara någorlunda pigg då iaf..

Men nu ropar min bror på mig så jag måste springa upp!

skriver mer snart..

Nu är jag tillbaka, ni märkte ju ingenting av det där:p hahah aja..

Tillbaka till nationella proven. Jag ser faktiskt framemot dom, jag är inge nervös än fast jag kanske borde vara det. Jag tycker bara att det ska bli väldigt roligt. Det är inte de att jag är så bra så jag kommer klara det skitbra, utan det är bara roligt!. Haha.
Sen kanske vi ska få prova på att ha nationella prov i No också, men bara kanske. Dom ska iaf införa det, tror jag. Men det är ju sånt stort ämne så man kan ju inte allt inom No, så då kan man ju ha lärt sig någonting annat än vad som kommer på provet, så det ska bli spännande ifall vi får prova på det..

Men nu kan jag inte skriva mer, måste duscha och sen så ska jag sova..


Godnatt!

Sista terminen i nian..

Tränat ikväll, och det känns inte som att det går så bra på träningarna nu. Men jag ska fortsätta kämpa så går det förhoppningsvis bättre sen.
Skola imorron igen, känns lite tungt men man måste ju. Det är lite jobbigt att det är sista terminen i nian för då måste mna verkligen kömpa för att försöka få bra betyg. I åttan så brydde jag mig inte så mycket, men jag fick godkänt så va jag nöjd. Men nu måste man göra så mycket mer än bara bra.
Men det är såklart jätte skönt också att man är klar med grundskolan sen. Gud så skönt.

Men nu ska jag iaf sova..

Godnatt på er!

Rubrik

Barnen var väldigt söta och snälla som vanligt:). Vi kollade på Kung fu panda och sen somnade dom.  Men filmen var bra och jag har altlid velat sett den.
 
Idag är det söndag, och jag vet inte vad jag ska göra förutom träning. Jag borde egentligen plugga men det är bara så himla jobbigt och jag har ingen ork till det.. Men vi får se hur det blir..

Hej då!

Tages

Idag har jag haft j/h träning. Det  gick inte så bra, men man ska inte klaga..
Sen har jag jobbat en stund på Tages.
Och nu väntar jag bara på att vara barnvakt:). Det ska bli roligt! Barnen är underbara:).

Tack för mig.

Film

Sitter och kollar på tv som vanligt just nu. Fast jag kollar på en film på tv:n. Den är faktiskt bra, ska kolla vad den heter. Jag breykar itne gilla såna här filmer, men den är va faktiskt bra, Independence day. Som sagt, den är faktiskt bra, är dock inte slut än. Så jag hoppas på ett rba och lyckligt slut.. Haha.

Och imorron är det där efterlängtade So-provet.. Hoppas verkligen att det kommer gå bra, bara jag blir godkänd är jag nöjd. Men vi får se hur det blir med det, ska göra mitt bästa iaf.

Nu börjar den igen från pausen..

Sen ska jag sova.

Hade bra.

Godnatt

Rubrik

Nu har jag tränat klart.
Och nu känns det verkligen jätte roligt med fotboll igen, jag får såna där svackor när jag blir less, och sen är det jätte roligt. Men det är verkligen jätte kul när det går bra. Då är det de bästa som finns!

Imorron ska jag åka skridskor på idrotten, och det är ganska roligt ön xfast man inte är så bra. Vet inte om jag skrev det i ett tidigare inlägg, men jag ahr iaf lärt mig backa och bromsa sådär hårt, och det är jag väldigt stolt över. Har ju min tränare Hrönn som är mycket bra;). Haha.

Aja nu ska jag duscha och sen sova, kommer vara väldigt trött imorron som jag alltid är på tisdagar bara för att jag aldrig kommer i säng och det är väldigt jobbigt faktiskt, men sånt är livet..

Så hade bra gott folk.

Hej och godnatt!

Handboll

Nu sitter jag och kollar på handboll på tv:n. Sverige spelat tydligen väldigt bra, jag har precis börjat titta så jag vet inte..

Har snart träning som jag ska iväg på, eller den börjar klockan 21.00 och jag gillar inte den sena träningen. För jag blir så himla trött på dagen också somar jag i soffan än fast jag inte vill. Sen blir jag så trött på tisdagarna också. Så det är lite jobbigt.
Men men, det får man leva med.

På onsdag har jag prov i So, i historia. Egentligen är det ganska intressant, men jag har ändå så himla svårt att få in det. Så ska vi komma ihåg namn och vilket år saker och ting händer, och det har jag också jätte svårt för.
Men jag hoppas bara att jag blir godkänd, annars är det inge bra.
Men nu ska jag snart börja göra mig iordning.

Hade bra.

Hej då

Fotbollo och Sundsvallo

Jaa den fixade tillslut till sig tror jag, men jag gillar verkligen inte när datan inte sammarbetar. Varför gör den så mot mig? Mot stackars lilla mig.. Iaf.

Idag har jag ju varit i Sundsvall men jag köpte ingenting. Men jag va ju inte bara där för att shoppa utan jag kollade mesta delen av tiden på fotboll. Frösöns damer och herrar spelade Fútsal, men ingen av dom kommer vidare så det va väldigt synd.
Herrarnas sista match va en väldigt gnällig match så det va lite jobbig att kolla på, för jag stör mig så sjukt mycket på att som klagar, och då speciellt på dom i det andra laget. Hahah men jag stör mig lite på dom i Frösön också, men inte lika mycket eftersom det är dom jag hejar på;).
Men domarna va inte heller bra tycker jag, visst det är säkert jätte svårt att döma en sån där atch när det är så mycket man ska tänka på. Men dom dömer väl för att dom kan och är bra på det? Så då ska det ju egentligen inte vara så svårt för dom.. Men men alla kan ju inte vara bra på det dom gör..


Men nu ska jag fortsätta att läsa min jätte braiga bok. Godnatt Mister Tom, heter den, tycker verkligen att ni ska läsa den.

Men nu ska jag också sova när jag läst lite granna..

Så hare bra!
Godnatt

BAJSDATA

MIN DATA ÄR DUM I HUVET JUST NU, TÄNKTE ATT NI VILLE VETA DET!

Sundsvall.

Imorron åker jag till Sundsvall för att shoppa och för att kolla på fotboll.
Så jag ska gå och lägga mig nu och försöka sova så jag är någorlunda pigg imorron.
Och vet ni, jag ska sluta vara besatt.

Godnatt!

Skolaa

Imorron så har jag sovmorgon till kvart i tio, och det är så himla skönt. Än fast det egentligen inte är så jätte mycket så är det väldigt skönt. Så jag ska snart gå och lägga mig, och dagen imorron kommer nog att gå ganska fort hoppas jag. Har träning på kvällen också, det ska bli roligt. Måste föröska se framemot varje träning nu, men det ska jag nog klara av.

Sitter och nördar Emd med Alone och på Neverstore med Hold on. Dom är bara så himla bra just nu. Väldigt deppiga låtar egentligen, haha men jag lyssnar inte på dom för att jag deppar bara så ni det det. Jag är inte sån som skriver ut när jag mår dåligt. Förstår egentligen inte vitsen med det riktigt.. Om man nu mår dåligt varför ska man skriva ut det så att alla andra får reda på det?
Personligen tycker jag att man bara vill ha uppmärksamhet då, men det är ju ett val man gör själv. Jag tycker inte illa om folk bara för att dom gör det, för som jag sa andra får göra det om du vill. Men jag gör inte det.

Men nu ska jag iaf. Sova.

Godnatt



Blogg

Ser ju nu att jag inte skrivit på ganska länge ju igen, men jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva..
Men jag är väldigt less på skolan nu, den är bara så dryg. Vissa lektioner är så sjukt tråkiga att man kan somna om man vill, men jag kämpar för att hålla mig uppe.
Så har vi prov nästa vecka i So, så måste jag läsa No tills imorron. Allting är bara så drygt hela tiden..
Men det är iaf kul på skolan också, emellan lektionerna.

Sen så har jag också nu kommit fram till vad jag ska gå, eller jag känner mig ganska säker iaf. Jag va på Hälsa och Kroppsvård på Pc igår, och det såg faktiskt riktigt bra ut där. Så det är nog det jag ska välja som första hand, och sen Barn och Fritid men som tredje val vet jag faktiskt inte, och jag kan ju inte välja nånting bara för att välja. Fast jag tror ju att jag kommer komma in på första eller andra, men Om jag inte skulle komma in då:P haha. Men men, som jag sa jag kommer nog att komma in.

Och nu ska jag gå och hjälpa mamma med pannkakorna om hon inte redan är klar.. Haha stackars mamma, ..

Så hej då!

Gillar inte gymnasieval..

Idag va det första skoldagen efter jullovet, det va ganska roligt. För det är ju alltid roligt att träffa alla mina härliga klasskamrater, men sen är det ju bara drygt när man fattar att man ska ha lektioner. Inge kul alls. Speciellt so, det är u så tråkigt så man nästan somnar än fast man sitter upp, sen är det ju faktiskt dom som somnar, men där nämner jag inga namn. Hade jag lagt mig ner på bänken så hade jag också somnat, så jag ser det inte dumt med det.

Sen så hade vi våran första musiklektion i nian. För det har vi ju bara en lektion, och det va faktiskt ganska roligt, men det kommer nog att bli drygare sen. Jag har ju lärt mig ''We are all the winners'' idag på piano. Så nu kan jag spela den, har säkert glömt nu, men det är ju roligt för tillfället. Men det kommer nog ändå gå ganska fort nu när det är sista terminen och allt. Så kommer jag sen sakna alla från min klass såklart. Kommer nog bli en väldigt jobbig avslutning. Men men, det får man ta, man vet ju iaf att den kommer.

Sen får jag en klump i magen så fort jag tänker på gymnasiet, för jag har ingen aning om vad jag ska välja längre. Hade ju satt mig in på John Bauer Idrott och hälsa, men det känns som att det kommer bli för mycket fotboll. Att jag kommer bli less och det vill jag ju verkligen inte. För först har jag tre gånger i veckan med mitt lag, om det inte blir fyra, och sen ska jag träna tre gånger i veckan på skolan också, jag vet inte riktigt om jag kommer palla det.
Men sen har vi ju också Hälsa och Kroppsvård på Pc, och det är ju också ett rba program, men ändå så klickar det ändå inte som jag vill att det ska göra. Varför gör det inte det? Så himla jobbigt, och det tredje jag har är Barn och fritid på Wargen eller Östersunds gymnasieskola. Men det känns inte heller bra, för det är många som säger att det är en slapp linje osv.. och Östersunds gymnasie skola verkar bra på ett sätt, men jag vet inte om jag vill gå på en liten skola. På ett sätt är det roligt och bra, men på ett annat sätt är det inte det. Så Wargen är ju bra, tror jag.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Första februari ska man söka, eller då ska man väl ha sökt. Jag tror det är sista dagen då, så det är ju bra om man bestämt sig tills dess. Men jag ska nog gå och prata med våran studievägledare igen, hon kanske kan hjälpa mig, än fast jag inte tror det. Men jag önskar att det fanns lite grejer att välja på, faktiskt. Visst det är jätte bra att det finns så många alternativ och i mitt läge kanske jag skulle behöva fler. Men det känns ändå som att om det skulle finnas färre alternativ så skulle det vara lättare att välja, men jag har säkert väldigt fel.

Men jag hoppas verkligen att jag kommer på vad jag vill gå, annars får jag det väldigt jobbigt. Skulle vara skönt om man bara kunde hoppa över gymnasiet, fast jag vet ju att jag egentligen inte vill det. Men det är bara så jobbigt att välja.

Men nu ska jag sluta tänka på det ett tag.

Ni får hade bra.

Hej då!

Ishockey och godnatt

Faan att inte Sverige vann. Domarna va verkligen skit! Och jag gillar inte Kanada. Så va det 20380 i publiken, och det va inte många svenskar där. Så tänkt egentligen vilken jäkla press det borde vara att vara svensk att spela. Så fort dom får pucken eller gör nånting ''fult'' då buar alla dom där 20000, helt sjukt. Sen när det va svenskar som fick pris, du buade dom också. Jag förstår inte varför man ska göra så, fel att vara lite sportsliga.

Men Sverige har nog chans nästa vm, och då ska dom vinna!

Så nu ska jag sova, också ska jag kliva upp tidigt imorron så jag är trött på kvällen så jag kan somna nån gång.

Så gonatt!

Heja Sverige

Kollar just nu på ishockey, junior vm-finalen. Det är grymt spännande och Sverige spelar ganska bra. Men domarna är inte så jätte bra, visst man ska inte klaga på domarna, men dom är verkligen inte bra. Kanada spelar bättre, men det påverkar ändå Sverige litegranna. Så nu är dom inne i sista perioden, så vi får hoppas att Sverige gör nåt mål iaf, men mest hoppas jag på att dom vinnet såklart. Fast det blir nog svårt för dom. Men man kan ju alltid hoppas, och man ska alltid tänka positivt. Det gör jag oftast iaf..

Så nu ska jag gå upp till tv:n igen. För det fortsätter nog snart.

Heja Sverige

Foto

Idag har jag fotat med Bea och Stina. Bilderna blev väldigt snygga faktiskt, visar kanske nån sen när jag fått dom..
Inatt är det ju hockey på tv:n som man måste se.
Mer hade jag inte att säga nu.

Hej då!

Skriiv

BEATRICE BJÖRCH, kan du skriva lite blogg så jag har nåt att läsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Söndag=Latdag

Nu kanske jag ska skriva någonting vettigt idag, fast det bara kanske blir så.
Har ganska länge nu spenderat kvällarna med Bea och Stina och Sex and the city. Fast igår va det bara jag och Bea.
Iaf när jag va med Bea och Stina då hade vi väldigt mysigt, vi hade köpt ansiktsmask så dom den hade vi på oss, så gjorde vi fruktsallad och åt glass till. väldigt gott va det, så va vi lite nyttigare än vd vi brukar vara.

Annars blir det alltid cheeseballs eller chips, eller bådeoch.. Och en dricka. Så det blir inte nyttiga kvällar när man är där, så kanske , men bara kanske båda man sluta umgås med dom.

hahahah närrå, det är nog ingen som skrattar nu förutom jag. För det va egentligen inte roligt, men men..

Men så jag har verkligen börjat gilla Sex and the city, jag har alltid tyckt om det, men nu gillar jag det ännu mer. Också gillar jag ju självklart Bea och Stina! Dom är bäst!:) Men kan bara vara med dom, dom är för bra för att vara sann helt enkelt.
 
Och nu idag är det söndag, lika med latdag, förutom att jag köpt en tv! Woho, plus till mig.
Väldigt snygg är den,jag gillar den väldigt mycket, hihi känns verkligen som ett bra köp, ångrar det inte alls.
Fast jag har faktiskt träning ikväll så¨den blir inte så jätte lat. Ska bli roligt att träna igen, har inte tränat på jätte länge. Men kallt kommer det att vara eftersom vi ska vara i öp-hallen och just nu är det typ -25 ute så kallt är det:P haha.

Men nu ska jag inte skriva nånting mer.

Ha ett fortsatt bra liv.

Pussar och kramar Amanda

Sooovaaaa

Nu ska jag snart iväg på stan med Bea och Stina. Det blir nice..

Inatt när jag skulle sova, då tänkte jag att jag skulle lägga mig vid ett så jag skulle lägga mig lite tidigare än vad jag brukade. Men då kunde jag ju såklart inte somna, så jag låg och försökte somna i typ en timme. Sen orkade jag itne mer så det gick jag och satt mig vid datan igen, så jag somnade nog inte förrän halv fyra. Så då tänkte jag att jag kunde ju kliva upp tidigt idag så att jag är trött ikväll och kan sova då. Så då ställde jag klockan på elva, och då när den ringer så orkar jag ju inte kliva upp. Så då ligger jag till typ halv ett ett ändå. Det är väldigt jobbigt, så nu ikväll ska jag göra ett nytt försök.

På nyår hade jag trevligt också. Va med Sara, Nike och Mathilda, så det va roligt. Ja, så jag hade väl inte så mycket mer att skriva om det.


Tjarrå!

besatt

Jag är besatt..

RSS 2.0