Bla

Idag har jag jobbat på Tages. Stängde, och det tycker jag inte alls, mår lika dligt varje gång eftert, haha jag är alltid lika rädd  att jag glömt nåt. Men men sånt är liveet. Jag får ju reda på det imorron ifall jag skulle gglömt nånting..

Och imorron är det nyår. Det kommer nog att bli kul. och sen är det ett nytt år.

GOtt nytt år!

Vänner<3

Vissa vänner är så himla bra, och jag känner att det inte är ofta man visar det. Det kan vara väldigt svårt att visa, men ibalnd väldigt lätt också.
Bra vänner är det bästa man kan ha!
Jag älskar dom jag älskar, och ni vet vilka ni är<3

Dagar kan vara slöa

Idag har varit en lat dag, har bara varit hemma hela dagen, men det är skönt det med. Ibland iaf.. Sne nu på kvällen kom Frida och Micke och mormor och morfar. Så vi spelade lite spel också. Och jag gillar verkligen att spela spel, det är så himla roligt. Sen efter det så har jag bara varit nere på mitt rum och kollat på tv. Haha. Men det är lite kul det också, men bara lite kul, så det är ju mest tråkigt.. Men jag vill inte sova heller för det är också tråkigt, fast det är ju inte så jobbigt iaf. Det är så skönt när det är lov, man behöver inte alls fundera på att gå och lägga sig och man kan sova hur länge man vil. Inte för att jag sover hur länge som helst, för det gillar jag inte, så jag kliver ju faktiskt upp.

Egentligen förstår jag inte meningen med att skriva blogg, och jag vet att jag inte skriver så intressanta saker. Men det är ju faktiskt roligt att skriva, man får liksom skriva av sig och det behöver man faktiskt ibland. Men jag förstår ändå inte, varför vill man att folk ska läsa vad man skriver? Varför kan man bara inte skriva dagbok, eller bara skriva ner det någon annanstans där ingen ser vad man skriver. Det förstår jag egentligen. Men nu skriver jag iaf blogg och jag tycker det är roligt, och det är ju några som läser den iaf. Och det är ju roligt för er, eller?

Nu ska jag fortsätta att kolla på tv:n och sen ska jag sitta uppe tillsa Anton kommer, för det är roligt. Men jag kommer nog inte sitta uppe för länge, för då kommer jag tillslut att somna och det vill jag ju inte, jag vill ju hinna borsta tänderna osv. Annars är det äckligt.

Så gott folk, jag hoppas ni haft en trevlig jul och kommer ha en trevlig nyårsafton.
Mvh Amanda

Julafton

Det har varit en kul jul. Frida och Micke va här imorse och åt frukost. Typ vid elva, och efter det så spelade vi spel, Absolut överrens. Så himla roligt spel, helt sjukt. Jag va med Fredrik och vi kom tvåa båda gångerna så vi kunde aldrig vinna, men vi spelade bra ihop ändå.

Sen efter att dom åkt så gjorde vi inte så mycket. Eller jag, Anton och Fredrik satt och spelade Betapet på datan typ hela tiden. Sen blev det Kalle Anka och då fortsatte vi att spela Betepet, och för dom som inte vet vad det är så är det Alfapet fast på datan. OCh vi spelade ju tillsammans så vi va ju inte osocial så. Och jag vann faktiskt nån gång. Så jag va inte sämst. Sen spelade vi det ett tag till.

Sen åt vi middag, och jag har aldrig typ gillat ett julbord,och det gör jag ju inte fortfarande, utan det är typ köttbullarna, potatisen och korven som är god, så tar man lite ketchup till det. Det är mitt julbord, men sen är det ju såklart tunnbröd med julskinka på. Det är nog det mesta med julbordet.

Och ikväll har jag spelart kort med mina bröder, och Jocker och Nicklas. Det va trevligt. Jag vann aldrig men det va kul ändå. Det viktigaste är ju inte att vinna precis. Men det va roligt ändå. Hihi.
Och nu är ju julen över, och jag tycker alltid att det känns lika konstigt. Men så blir det ju alltid.

Nu ska jag snart gå och lägga mig, finns ju inte så mycket att göra just nu. Så man ska nog sova nu. Så ska man sova länge imorron så man slipper gå upp. Min farmor va här också, och hon är så rolig så, söt-farmor min.

Aja men nu ska jag nog göra mig iordning för sängen.
Så hoppas alla haft en bra jul.

Gonatt

God jul!

Idag va ju sista chansen till att gå på stan och jag tog den. Belive or not. Jag gick med Nike och jag fick verkligen saker gjorda. Så nu har jag köpt åt alla jag ska köpa åt, plus att jag unnade mig själv en kjol för 500kr och det va jag verkligen värd tycker jag:). När jag går med Nike får jag saker gjorda, det är så himla skönt..
Men jag skulle ändå velat köpt nåt mer idag, men eftersom mitt kort är så himla konstigt, så får jag ju bara handla för 2000kr i veckan, så jag får bara handla 1000 med kortet, och sen får jag bara ta ut 1000 via bankomat, så det är verkligen jätte jobbigt, om jag vill ha mer pengar så måste jag gå på nordea, men det är så komplicerat. Så pappa ska ringa och kolla om det går att ta bort.

Och nu ikväll har jag slagit in alla julklapparna, så nu finns det inge mer jag behöver göra. Så himla skönt, verkligen. Tänk om det kunde vara så en månad innan, det skulle verkligen vara skönt. Så man kanske ska satsa på det nästa jul.. Höhö..


Men nu känner jag att jag är väldigt hungrig, så man kanske ska ta sig nåt gott att äta och sen krypa till sängen kanske.
Och nu är det jul!

Så god jul på er, och gonatt:).

GRATTIS BEAAAAAAAAAAAAA!

IDAG ÄR DET INGEN VANLIG DAG FÖR DET ÄR BEAS FÖDELSEDAG, HURRA HURRA HURRA!!!!!!
GRATTIIIIIIIIIIIIIIIIS GRATTIIIIIIIIIS GRATTIIIIIIIIIIIS!:)
BEA ÄR BÄST!

Julklapp

Gud va det är jobbigt att köpa julklappar, varför ska det vara så himla svårt.
Det är inte det att jag inte vill ge bort, eller att jag itne har pengar, utan det är vad jag ska köpa?
Tänk om dom inte blir nöjd, det är det som är jobbigast, om dom inte blir nöjd...
Så vad ska man egentligen köpa?
Usch vad jobbigt det är, men ska iaf på stan idag igen, så jag hoppas verkligen att jag hittar nånting bra idag..

Vad är felet med dig?

Alltså helt seriöst!
Jag blir galen på dig, du ljuger ju så det bara skriker om det..
Jag förstår inte hur du tänker, du är bara så konstig.

Böter

Jaa jag är fett cool.

Idag ska jag gå på stan med Bea och Stina, måste ju köpa klart alla julklapparna som jag inte på långa vägar har köpt klart, och jag känner mig lite stressad, men bara lite.. Ytte pytte lite.


Jag skulle aldirg kunna vara polis. Men det är inte för att jag inte skulle kunna ''offra'' mitt liv.. Alltså om jag skulle hamna i ett skottdrama, utan det är för att jag skulle aldrig kunna ju ut böter till folk.. Man skrattar åt det, men så är det.
Jag skulle känna sånt medlidande, så dom skulle få slippa undan. Och här i Östersund händer ingenting annat förutom böter när det gäller polisjobb. Iaf det mesta som hämnder för dom är böter. Visst det händer ju mycket mer också, men böter är en stor grej i det hela.

 Och dom gör sitt jobb jätte bra, men det är så jobbigt när folk ska åka på böter för att dom kör för fort. Jag säger inte att man inte ska det, för man ska inte köra för fort.. Speciellt inte där det finns barn. Men om ni tänker att nån kör för fort på en 30väg när klockan är halv ett på natten, och man kör 50. Visst det är 20 för fort och det är väldigt mycket för fort, om man kör 21 för fort, så blir man av med körkortet. Men den tiden på natten, så är det inga småbarn ute, det är mest troligt inga gamlingar som är ute och går, och mest troligt så är det inge folk alls, inte på det här stället iaf. Och då borde dom sätta på ett sånt där ställe, atta man ska köra 30 mellan en viss tid tycker jag.. för det är så himla surt att åka dit på en böter, när man först och främst för tillfället inte har så mycket pengar.
Men det är ju ändå rätt att man ska få betala böter, men det är samtidigt så himla jobbigt..
Stackare<3

Men nu så ska jag börja göra mig irdoning eftersom jag snart ska på stan.

hej dåå

fett

Just nu så sitter jag och hänger hos bea med bea och stina, vi har fett skoj.. och vi har ätit fett med chips och druckit fett med cola.. men nu ska jag och stina snart åka hen, plus att jag skriver med en hand och det är också fett coolt.

hare yo,

Städ

Igår blev det en lat fredagskväll hemma. Fast det va skönt också eftersom jag är lite sjuk.. Och det är inte bättre idag än va det va igår. Så det går inte åt rätt håll.
Men nu sitter jag här idag, och ska snart börja städa mitt rum som jag inte städat på jätte länge, så då måste man ju julstäda. Men jag ser faktiskt frameomt det. Det är ganksa kul att städa ibland, speciellt när det märks.
Och när jag väl städar då gör jag det riktigt! Och sen när man lyssnar på bra musik då går det ännu bättre, fast nu blev det väldigt tyst.. Så nu startade jag den igen, bara så ni vet.

Vissa personer är så roliga, man sitter och chattar med dom, men man har aldrig träffat dom irl. Och då känner man dom ju inte alls egentligen, men det känns ändå som att man gör det, när man pratat med dom så pass mycket. Också kommer man typ aldrig att träffa dom irl, men vill man ens det?..

Aja nu ska jag påbörja min städning.

Tjarrå

film

Idag va det en tråkig dag på skolan, jag hade nästan sett framemot den men den blev inte så bra jag trodde. Den var helt enkelt tråkig!
Innan lunch så spelade vi spel och pysslade, och det va tråkigt. Sen kollade vi på film, jag somnade..
Så tråkigt va det.
Sen gick jag till Bea och då blir det trevligare:). Sen hängde jag på netto när hon jobbade,
sen åkte jag iväg och kollade på handboll och det va bra.

Nu är jag hemma och kollar på en film, den är bra och den slutar snart. Hoppas den slutar bra.
Nu är det spännande, hoppas det blir bra,  det ser inte ut som att den kommer sluta bra, fast han säger det, men nu går hon. Ni fattar nog inte, han sa fel! Bajs han!
men men hans val..

Gonatt

Imorron är det jullooooov:)

Gravid man

Jag blev jätte nöjd med min klippning och då är det skönt att höra att det är fler som tycker dett är fint! Haha!:).

Ikväll har jag hängt med Bea, vi kollade på det där Pregnant Man, vet inte om jag stavade rätt men skit samma, det va lite intressant att kolla på det faktiskt..
Och egentligen så va det ju inte så konstigt att han var gravid eftersom han först hade varit en kvinna, och när han opererade sig behöll han livmodern. Så då är det ju itne så konstigt, men det va ju ändå konstiogt att se en man som va gravid.
Men det jag inte förstår är att folk ska hålla på att skicka hotbrev och säga massa saker, visst jag kan hålla med om att det inte är normalt att en kille skaffar barn, men alltså, låt han göra det om han vill..
För kan ju inte ha mycket att göra om dom ska lägga sig i sådär mycket..
Det va vad jag ville säga..

Gonatt gott folk!:)

Klippt mig!


Klippt mig idag:)

Idag så klippte jag mig, och jag blev faktiskt väldigt nöjd.
Men det känns fortfarande lite ovant att det är kort, men man blir van tillslut förhoppningsvis.
Jag gillar inte att ta kort, men jag va ju tvungen att visa, så här har ni en bild som får duga:).

Puss på er alla!

...

Varför ska det vara så svårt att berätta hur man känner, varför inte bara berätta som det är..

Vad är man rädd för egentligen?

Tänk om allting vore så mycket lättare..

fotboll

Idag har det varit fotboll mest hela dagen.
Först va jag i krokom från halv tio till halv fyra, det va fútsal och frösöns herrar spelade, och vann såklart;). Så bra som dom är. Första matchen vann dom med10-0 mot ope, och andra matchen mot k/d med 11-0, så dom va ganska överlägsna där. Och i finalen blev det 5-3 till Frösön mot Alsen. Men det va väldigt jämt där..

Sen ikväll har jag spelat träningsmatch mot Myssjö/oviken och vi vann med 6-5, men vi spelade skit! verkligen skit, så det va inte så jätte roligt att spela.
Men alla känner ju inte varandra osv.. Så det kommer nog att bli bättre förhoppningsvis..

Nu ska jag gå och duscha och sen nog gå och lägga mig..

Gonatt

Kvällen var bra:).

Ikväll va jag med Julia och Adele, vi spela Monopol mest hela kvällen, så jag känner mig ganska så trött nu. Haha.

Men nu ska jag gå iväg och göra mig iordning, och sen lägga mig i sängen och sova.

Imorron ska jag till Krokom och titta på fotboll, bror spelar.

Sov gott allihopa.

Skriv vilka ni är!1:D

Snälla skriv vilka ni är!:) 
Jag vill veta!

Dagen ikväll

Idag så har jag varit lucia, och det va roligt tycker jag nog. Fick ganska mycket stearin på mig men det va värt det.
Fick klippa på lite hår mitt på huvudet också  för att duken brände fast, men det gjorde ingenting det heller, ont gjorde det, men det får man ta. Har fortfarande kvar lite i håret, men det är snyggt;).

Sen efter det så va jag med Bea, och vi bakade väldigt fina lussekatter, ni skulle se dom, underbara!

Ikväll så har jag då varit med Nike, som jag inte har varit med på länge, så det va nice.
Vi såg Idol-finalen, och jag tycker Alice borde vunnit. Man visste att Kevin skulle vinna så det va inge roligt.. Men jag röstade iaf 4 gången på Alice så jag försökte iaf:).

Så jag har haft en trevlig kväll.
Hoppas ni också haft det.
Hare bra.

Tjarråå

Lucia

Nu idag är det andra gången jag och mitt gäng lussat!
Vi är mycket duktiga och jag tror det är väldigt uppskattat.
 Vi sjunger sååå bra så.
Och vi har en mycket vacker lucia, och det menar jag verkligen:). Mycket fin!

Imorron är det lucia på skolan, och jag har fått den stora äran att vara det, och jag känner mig just nu väldigt nervös. Kronan är sne, den går itne att ställa om, och jag är mycket rädd för att jag ska ramla eller nåt.
Men man får verkligen hoppas på det bästa, och ramlar jag så ramlar jag. Sånt är livet, allting kan inte gå bra och så är det.
Det är ett väldigt fint tåg också, som jag tror nästan mest består av killar, men jag är inte helt säker, vi är iaf 7 tjejer, och det kanske är 8 killar eller nåt sånt, så iaf är det ju en kille mer ifall ni inte kunde räkna ut det själv. Men jag är inte så säker på min sak.
Men fint det låter det, och jag gillar verkligen luciatåg, dom är så fina så, speciellt dom stora.
 
Nu tror jag faktiskt att jag snart ska försöka få mig i säng, och sen hur det går, det vet jag inte, men eftersom vi ska samlas på skolan 07.00 imorron så är det nog bäst att man går och lägger sig i tid, eller vad tycker ni?:)

Och jag är verkligen nyfiken på vem min hemliga beundrare är, om man kan se det så, haha. Men roligt det är det, jag brukar ju inte ha så många som läser min blogg så det är alltid roligt när jag får lite kommentarer sådär. Skulle vara ännu roligare om jag visste vem dom va, men det vet jag ju inte alltid. Men fortsätt att kommentera vem du nu är. Höhö.

Men nu va det slutskrivet för mig.

Hade bra allihopa.

Pusshejsan!

MIn familj är bäst!

Min familj är bra.

Jag gillar att min familj, jag är stolt över min familj.

Jag skryter gärna om dom också.

Jag gillar att visa upp dom.

Dom är helt enkelt bäst!

Blaha

Nu har jag inte  skrivit på ganska länge, har inte haft så mycket att skriva om, och jag har inte haft nån lust att skriva. Men nu känner jag att jag måste skriva nånting än fast jag fortfarande inte har sån stor lust.

Såg att nån hade skrivit en kommentar, att det jag skriver är glädjande. Vet inte vem det är ifrån, men det är roligt att höra om det är seriöst skrivet:)

Annars rullar livet på!

Hare bra Hej då!

RSS 2.0