Tisdag.

Skola idag och det gick bättre idag. Men skolan är inte roligt. 
Imorgon kommer den att bli änndu sämre.
Vi ska ha ett musikprov som han inte sagt att vi ska ha, eller bara till några i klassen sen har han skrivit det litet på tavlan. Men jag tycker att han borde säga det till hella klassen och inte skriva det på tavlan två dagar innan.
Så då blir jag tjurig och vägrar träna och det är ganska dumt av mig för det är bara jag som förlorar på det. Men sån är jag.

Tränade idag också, och det borde jag nog inte gjort. När vi skulle springa så orkade jag ingenting, och jag började få ont i halsen vilket jag inte haft. Så jag tror nog inte att jag ska träna imorgon.

Men nu ska jag sova.

Godnatt!

Måndag.

Var på skolan idag och gjorde nationella provet så gick jag hem igen. Får fortfarande inge mycket sömn så jag är så jäkla trött på dagarna.
Men imorgon då ska jag vara på skolan hela dagen, oavsett vad.

Har fått sommarjobb nu också. På Lövsta aktivitets center. Får se om jag tar det eller om jag ska försöka få jobb på Tages istället. Har inte riktigt bestämt mig än. Får bättre betalt på Tages, men jag vet ändå inte vad jag vill.. Men jag har inte så lång tid på mig att fundera. Men någonting ska jag nog komma fram till. Jag gillar att jobba, man tjänar pengar och har man ett roligt jobb och roliga arbetskamrater så är det roligt!

Sen har jag märkt också att typ alla har virus på sin data! För det skickas sån där skit på msn och det kommer från många personer. Det är lite störande.. Haha, men men, tur att man inte själv har det. För jag är inte så dum som trycker upp sånt som skickas.
Och bra för att jag sa sådär så lär jag ju snart få det. Men då får jag ta den smällen.

Men nu ska jag kolla på Sex and the city som är på tv.

Hej då!

Fotbollsdag!

Dagen var helt bra idag! Gillar söndagar då man inte är lata och det är så grymt skönt att komma ut efter en tid då man varit  instängd i huset. Iochförsig så va jag ut igår också, men jag va ute mer idag.
Vi var väldigt nära att vinna idag, men tyvärr så lyckades dom med att trycka in ett mål i förlängningen, så det va lite synd.
I första halvlek så låg vi efter, så det stod två-noll i halvlek.
Men sen i andra så kom vi igen och gjorde två mål, så spelet var vårat hela andra. Men som sagt så fick dom in ett mål i förlängningen. Men jag tycker såklart att vi skulle ha vunnit.
Sen va det en till match på Ödff b, mor Frösön, dom som inte hade spelat dm matchen. Där förlorade vi med 2-0 tror jag.
Men där tycker jag faktiskt att vi var bättre bara att vi inte fick in bollarna i mål.

Men jag gillar fotbollsdagar:).

Nu ska jag snart sova så jag är piggelin imorgon.

Hej då och Godnatt snart!

Köppäbävisan!

Hahah! Satt just och lyssnade på tyå världens bästa låt. Haha lyssnade alltid på den här när jag va i stigan förut. Varje gång, så himla bra!
Köppäbävisan men Bengt Pegefelt.
Så sjukt bra.
Så jag tycker alla borde lyssna på den.


Hej!

Det ser ut att bli en bra dag idag!

Idag är det söndag och idag skulle jag ha spelat fotboll. Men icke!
Hade jag fått bestämma så hade jag spelat idag men eftersom min mor är väldigt klok och värd att lyssna på i detta fall. Så då blir det ingen fotboll.
Men jag ska ändå dit och kolla, så första matchen är 16.00 mor Ödff Dm-final. Andra matchen är mot Ödff B träningsmatch!
Så det blir spännande! och jag tror faktsikt att vi har en chans att vinna! Jag hoppas verkligen att vi vinner, det skulle sitta väldigt bra. Men idag så är jag mycket friskare och piggare och det är väldigt skönt!
Jag kan tillochmed snyta mig idag! det är ett stort steg framåt.
Inatt fick jag också sova många timmar än fast man egentligen fick sova en timme mindre. Men det är alltid skönt att sova ut.

Nu ska jag bara komma på ett sätt att ta mig till Jämtkraft arena och sen måste jag ringa Hrönn eftersom hon vägrar svara på mitt sms, så måste jag äta frukost och göra mig iordning. Mycket som ska hinnas med. Men som måste göras.

So long så länge!

Hatar att vara sjuk!

Så jäkla jobbigt..
Har försökt sova nu i två timmar men det går inte bara för att jag är så jäkla täppt i näsan.
Kan inte andas genom näsan så därför måste jag göra det genom munnen och då kan jag inte somna.
Jag vill  ju sova men det går inte.
Så jag vet inte hur det kommer bli, antingen sitter jag uppe hela natten heller så kommer jag lyckas att somna.
Jag blir så irriterad att jag inte kan somna, man behöver sömn!
Har också sökt ganska länge efter näspray, men utan något bra reultat.
Men jag ska väl föröska sova igen då.

Godnatt!

Tråååååk!

Nu har jag väldigt väldigt tråkigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra, för jag vill inte gå och lägga mig. Men jag har Hrönn jag smsar med och jag ska försöka hålla henne vaken så länge som möjligt. Det finns alltid tv att kolla men det går inga bra filmer. Nu är det Norbit men den har jag sett så många gånger så då är det inge roligt.
Så jag funderar typ på att göra någonting annat, men jag vet inte riktigt vad.
Hmm.. Vad kan man göra på kvällen, aja vid datan vill jag inte sitta så jag ska gå och göra någonting roligt.

Hej då!

Magnus är bäst!

Så jäkla bra att Magnus vann Let's Dance! Han var så värd vinsten!:) Och Annika är så himla gullig. Ja så ingen annan än dom skulle ha vunnit. Dom är helt enkelt bäst!



Har varit hemma från skolan idag eftersom jag fortfarande är sjuk.
Har varit en ganska tråkig dag, fast det är ju alltid tråkiga dagar när man är sjuk. Så är det för mig iaf.
Ibland kan dom bli lite roliga.
Let's Dance gjorde du ju så att dagen blev rolig, och ännu roligare blev det när Magnus vann.
Min data vill inte ansluta till våran router så då kan inte jag ta med mig datan någonstans utan måste sitta på mitt rum hela tiden och det är väldigt störande.
Ibland går det att ansluta, också funkar det i ungefär en vecka , men sen slutar den fungera igen och då måste jag använda sladden.
Sen efter typ en månad går det med routern igen och jag har ingen aning om vad det beror på. Men går det inte så går det inte.
Så nu måste jag lämna datan för att kunna gå upp och kolla på canal+!
Men smsa mig gärna!
Hej då.

Sjuk!

Idag har jag varit på skolan. Kände att jag mådde dåligt imorse, men mest att jag bara var lite förkyld. Men sen när dagen gick så blev jag bara sämre och sämre. Men jag ville vara kvar på skolan hela tiden, hatar att gå hem.
Sen när skolan var slut så kom pappa och hämtade mig.
Jag har ont i huvudet hela tiden, sen fryser jag än fast jag typ kokar så allting är bara så himla jobbigt.
jag är typ aldrig sjuk och det finns inget värre än att vara det. Jag önskar att man bara kunde sova bort allting, men när jag är sjuk kan jag typ inte sova.
Men frisk blir man ju tillslut så man får tänka positivt.
Men nu ska jag snart försöka sova ändå.

Hej då!

Familjen<3

Hej!
Har nästan precis kommit från skolan, sitter och väntar på att Bea ska ringa. För sen ska vi förhoppningsvis på staden. Om vi kommer hos dit, ibland så blir det så att vi inte orkar.



Iaf, igår innan jag somnade så låg jag och tänkte på att alla mina syskon ser jag typ som förebilder.
Jag har tre syskon och alla är så jävla bra! Ni anar inte. Jag vill typ visa upp dom för hela världen och visa att det är mina syskon.
Alla tre är bra på olika saker, helt enkelt perfekta!
Lika som mamma och pappa, så himla bra dom också.
Pappa kan typ allting och mamma har uppfostrat fyra underbara barn. Bättre kan det inte bli.
Dom ställer alltid upp, dom har stöttat mig i varenda sport jag varit med i. Iochförsig så är det typ bara handboll,fotboll och friidrott. Men dom har ändå alltid varit där. Hade dom inte stöttat mig som dom gjrt så hade jag nog inte fortsatt spela fotboll. Alla dom gångerna det gått skit när man har spelat eller dom gångerna jag har blivit så irriterad på dom jag har spelat med. Då har man alltid mamma och pappa att gå till. Också dom gångerna det har gått som bäst och man bara kan skryta om hur bra man var. Det gör jag inte till någon annan dom på det sättet jag gör det. Så utan dom då skulle det vara väldig tungt. Så det är till mamma och pappa man går när man vill tycka synd om sig själv.
Älskar min familj så sjukt mycket!<3


Skidleken!

Hej!
Idag gick jag typ bara en lektion på skolan. Började kvart i tio då hade jag engelska, sen åt vi lunch och sen gick vi till skidleken. Åkte en timme typ och sen slutade vi, så det va en skön dag idag. Men imorgon blir dagen inte lika skön, vi ska ha två nationellaprov imorgon, först i engelska uppsats och sen i matte muntligt. Så det blir ingen rolig dag.
Det va väldigt väldigt fint väder idag så vi åkte 5km i spåret. Så då ska man passa på arr njuta av vädret, verkligen.
Ikväll är det träning också, känns som att det va länge sen nu, men det va inte så jätte länge sen.. Eller lite länge sen, men ändå. Det ska bli roligt.
Sen efteråt så gick jag med Hrönn hem och sen gick jag tillbaka hem igen. Så jag känner att jag verkligen tagit vara på vädret idag så det känns bra!


Jag åkte med Hrönn och Ludde.
HrönnnnLudvig



..
Självklart så gillar vi att ta kort!
På oss själva.


Ha en bra dag i det fina vädret!

Hej då!

Fotboll<3

Nu har jag kommit hem från Leksand och det har varit en bra helg. Vi mötte Dalarna igår och vann med 2-0 och det gick faktiskt riktigt bra att spela. Sen hade vi träning idag och den gick inte lika bra, kändes lite trött i bena. Men det blir man ju. Men det gick iaf att träna. Hade inte så mycket mer att skriva om det..Bra gick det iaf.

Har ikväll kollat på Wipe out och Herren på täppan. Både programen så jäkla roliga. Det är bra att dom visar sånt där så man får lite underhållning.

Men nu ska jag sova. Skola imorgon.

Godnatt!

Dalarna.

Idag hade vi då en friendsdag, då är man grupper från sexan till nian. Sen är det olika stationer, så är man på dom. Vanligtvis brukar jag tyckta sånt här är roligt, men det va allt annat än roligt. Hade hellre haft lektioner.. Men allt kan ju inte vara roligt.

Men efter skolan så va det roligt. Då va jag med Tove. Vi började med att åka in på stan och köpa hårfärg åt henne. Sen så åkte vi hem till henne, så började jag att klippa hennes hår. Fast jag använde ett rakblad. Haha, så det va ganska lätt och roligt. Jag tror det sliter ganska mycket på håret när man använder rakblad, men det slet nog ändå inte så jätte mycket. Men jag blev faktiskt nöjd och det blev Tove också, och det är ju det som är viktigast. Sen färgade jag det också, och det tror jag också blev bra! Jaa roligt va det och det blev ett bra resultat så det va roligt!

Imorgon ska jag ju åka till Dalarna med j/h laget och det ska bli jätte roligt. Så jag måste snart börja packa. Måste inte ha med mig så mycket så det är skönt.
Just nu tittar jag på Let´s Dance och lyssnar på EMD, bättre kan det inte bli;). Haha EMD är bra.
Men nu måste jag nog gå iväg ocdh packa. För jag ska försöka gå och lägga mig i tid också. Så då är det nog bra att packa och sen sova.

Så  nu snart ska jag gå.

Hej då!

Vår!

Idag har det varit ganska fint väder också, så då passade jag och Hrönn på att ta lite kort.
Amanda hrönn
Vi gillar att ta kort!

niclas
Niclas fick också bli med på ett kort,
hrönn amanda
Ja det är härligt med våren.
Och jag tror att jag hörde en speciell fågel när jag gick till skoln imorse. Jag vet inte vilken fågel, men jag tror det är en sån fågel som bara är här på sommaren så då är det ju ett jätte bra vårtecken. Så det va roligt.


Men nu ska jag ta att bädda ner mig i sängen.

Godnatt!

Dans

Idag bjöd vi då Andreas på mat. Vi gjorde tortillabröd, så stekte vi kyckling och skar sallad och hade guacamole. Så rullade vi in kyckligen och grönsakerna i tortillabrödet och sen åt vi.  Det blev så himla gott och jag tror att Andreas tyckte det också. Verkligen värt att göra. jaa gud va gott det va!
Sen efter skolan så va jag med Bea en stund och nu här jag här hemma. Det känns verkligen som att det är fredag idag men jag har ingen aning varför. Kan vara för att jag inte har någon träning ikväll, men imorgon är det fredag så det är bra.
Idag hade vi dans på skolan också, och det är så himla roligt. Jag är så glad. Jaa så är det.

I helgen så bär det av till Dalarna för att spela fotboll med j/h laget. Så det sa bli roligt. Vi ska ju såklart möta Dalarna också. Hoppas att vi vinner.
Men nu ska jag gå tillbaka till tv:n och kolla på Vänner. Nu hör jag hur det börjar så nu ska jag springa.

Hej då!

Godnatt!

Ikväll va det träning. Sen kollade jag på match ett tag och nu är jag hemma.
Imorgon är det hemkunskap och då har jag och Hrönn bjudit in våran idrottslärare Andreas. Så han ska vi bjuda på mat. Hoppas att maten blir god, annars blir det inge roligt att bjuda.
Hade inge mycket att dela med mig av idag.

Godnatt

Långa håret vill tillbaka!

Nu ska jag spara ut långt hår igen, eller jaa långt och långt. Det kommer ju ta sin tid. Men nu vill jag ha längre hår iaf. många tycker att jag är finare i långt hår och det kan jag nog själv tycka också. Men jag saknar ändå mitt långa hår. Så nu ska jag inte klippa mig på ett tag.
Det är jobbigt med kort hår, jag måste fixa det varja morgon för att ens kunna gå ut ur huset. Det behöve jag inte när jag hade långt hår. Så nu blir det till att spara långt , som jag hela tiden fortsätter att säga.
Jag
Som vanligt är mina bilder i väldigt dålig kvalite, men det vänjer ni er med. Men långt hår är bra!


Hej då!

Götelaborg.

Skolan idag gick bra. Vi hade idrott och då hade vi typ Friskis och Svettis som vi hade gjort själv. Alla tjejerna i klassen va det idag. Jag hade styrka och det gick faktiskt helt okej. Kan alltid bli bättre.
Sen har vi haft föräldramöte så nu har vi beställt resa till Göteborg med klassen och Göteborg dit vill man åka! Gå väldigt mycket på Liseberg. Det är ju det bästa med Göteborg. Finns typ inget roligare än Liseberg, jag skulle typ kunna bo på Liseberg. Jag ser framemot den så jäkla mycket, det är helt sjukt.
Men det kommer vara så himla tungt att lämna klassen. Ni anar inte hur bra klass vi har. Världens tajaste tror jag. Helt sjukt! Vi har förrändrats så himla mycket sen sexan, har så himla roligt tillsammans, och det är just därför jag tvingar mig själv till skolan varje morgon. Just för att träffa alla. Dom sista dagarna på skolan ska bli dom bästa och vi ska ha så jäkla roligt och klassresan kommer bli den bästa.
Klassen
Haha sämst bild! Men här ser ni iaf min klass. Den bästa!

Men nu måste jag gå och duscha så jag kommer  säng någon gång, annars är jag väldigt tröttis imorgon.

Så godnatt på er!

Klasströjor.

Idag fick vi våra klasströjor och jag tycker faktiskt att dom va ganska fina. Väldigt sköna var dom iaf.
Här är framsidan...
Framsida:)
..och här är baksidan.
Baksida:)
Jag har ingen aning hur man roterar dom på min data, så dom fick vara så här. Eller jag vet hur man roterar men det gick typ inte att spara. Haha, men men ni får vrida lite på er om ni vill se.

Annars idag så har jag lämnat in mitt tema arbete. Jag va tvungen att förklara mig lite om Danmark, men han förstår säkert. ''Hej jag heter Amanda och jag gör ingen läxa ifall jag inte måste!'' så därför blir det i sista minuten eftersom det är då jag måste göra det. Så ikväll har jag gjort idröttsuppgiften, och det va ganska svårt. Jag tycker det känns så konstigt att komma på egna övningar till en låt. Men det ska nog gå bra iaf.
Så jag tror att jag nog ska stänga av datorn nu så att jag ska fokusera på uppgiften och sen gå och lägga mig i tid. Hoppas också att jag är lite friskare imorgon. Är inte sjuk, men väldigt förkyld så det är lite jobbigt. Men pigg, det är jag iaf.

Så ni får hade så bra.
 
Pusselipussis!

Jag har

Plugg

Nu har jag precis skrivit klart mit tema arbete och jag är så himla less på det. Men samtidigt så himla glad att det är klart. Men sen är jag mindre glad för att det inte blev nå bra. För det är inte bra, men det duger. Jag blir nog iaf godkänd och jag känner att det är viktigast just nu. Jag har aldrig varit bra på att skriva arbeten. Men man kan alltid bli bättre.
jag tror också att jag suttit och sökt info om Danmark hela tiden utan att hitta någonting och det är också väldigt störande. Så när man bara sitter och söker och slker och söker utan att hitta någonting. Då har man bara lust att skriva något som inte stämmer. Men det går ju inte det heller.

Idag har jag mest varit hemma och varit snorig. Snyter mig hela tiden. Väldigt störande. Igår va jag med Bea,Julia och Stina. Vi var hemma hos Bea och jag lyckade förstöra hennes och Jonas gardin. Jag lyckades sätta mig på den så dom där grejerna som håller upp den for ur väggen. Så jag ber väldigt mycket om ursäkt. Men är man en klump så är man.
Nu ska jag försöka få mig i sängen och sluta tänka på mitt tema arbete, för just nu är den det enda jag kan tänka på och det känns inte bra. Då kommer jag inte kunna somna. Men så är det ibland.

Hej då!

Tråkläxa-

Har försökt att plugga lite hemkunskap ikväll. Men jag blir så himla trött på det att jag bara skulle kunna sätta mig och grina. Så jobbigt är det, och jag har bara mig själv att skylle på. Det är de som är det värsta. Att jag inte har någon annan att skylla på.
Jag tänker före varje arbete, att det här ska jag klara av, jag ska göra klart det i tid och inte vänta med det tills sista sekunden. Men ändå gör jag så varje gång. Varför gör jag så?
Det har jag faktiskt svaret på. Jag tror att jag kommer slippa, eller egentligen tror jag inte det men jag hoppas. Sen så är det så att jag tycker att jag inte lär mig ett skit, och jag tror faktiskt att jag har lite rätt där också. För allt jag skriver om nu i t.ex. vindkraft arbetet. Jag kommer att komma ihåg det här i typ en vecka till och sen är allting borta. Det är de som känns så himla meningslöst, att allt jag sitter och pluggar och lär mig, kommer jag bara att komma ihåg ett tag. Visst så är det inte med allt. Det finns mycket man kommer ihåg också, men jag tror att det är mer man glömmer bort.
Sen skjuter jag också upp det bara för att det är så himla tråkigt. Jag skulle typ göra vad som helst för att slippa plugga hemma.
Tema arbetet det hade jag inte behövt göra hemma, hade jag jobbat lite bättre på skolan så hade jag sluppit det, men som sagt sån är jag.
Men hemkunskapen den måste vi jobba hemma med, och det gillar jag inte.
Så det ska bli så himla skönt när man är klar med allting i nian. Då ska jag jubla tusen gånger om.
Sen är det sommarlov och sen börjar det förhoppningsvis lite roligare skola.
Inte kul om det blir tråkigt.. Haha, men man ska tänka positivt.

Men nu måste jag äta någonting innan jag går och lägger mig.
Så hade bra!

Pussis!

Skolan

Nu sitter jag här och ska snart iväg till skolan. Tog mig en liten sommorgon idag. Men det gjorde inget, för vi har temaarbetet på morgonen nu så då kan man säga att man jobbade hemma. Men en sovmorgon det behövde jag.
Idag är det en sån här stressig dag. Första slutar jag skolan, sen ska jag ha idrott med småbarnen och sen ska jag hem och äta och sen är det träning. Jag har barnen fram till halv fem. Sen har jag träning sex. Men som tur är så kan Anton hämta mig på skolan annars skulle det aldrig gå.
Efter träningen dåmåste jag plugga plugga och plugga jätte mycket. Men vi får se hur det går med det. Jag försökte plugga lite tema igår men det gick inte alls för sig. Men då tar jag nya tag idag.

Men nu ska jag upp och borsta tänderna och sen bär det av till skolan.

Puss och hej!

Somnad fot

Om ungefär en timme så ska jag iväg och träna lite fotboll. Sen ska jag hem och sova.
Just nu har min fot somnat och det är lite roligt.  Haha jag kan ta på den utan att jag känner någonting. Jag skulle typ kunna sticka genom en nål eller nåt. Usch! Haha, fast det gör typ ont också på nåt sätt.
En gång när jag hade åkt bill ganska länge så skulle vi in och äta. Då kände jag inte att hela mitt ben hade somnat. Så när jag klev ur bilen så ramlade jag när jag satt ner benet. Haha det va lite roligt, som tur va det typ ingen som såg förutom någon gubbe, men det gjorde inget.
Men roligt va det.

Nu ska jag bara kolla klart på Unga mödrar och sen så ska jag gå och göra någonting annat, typ göra mig iordning så att jag är klar. Det är skönt att vara klar. Så kan jag göra någonting annat än att sitta vid datan och tv:n. Man blir ju så trött av det.

Så hej då!

Godnatt!!

Ikväll har jag varit och träna och nu ska jag genast masa mig i sängen. Annars är jag alldeles för trött imorgon. Men det är väldigt svårt att slita sig från datan.

Men ha en bra natt!

Godnatt!

Plugg, plugg och åter plugg.

Just nu sitter jag och pluggar lite temaarbete. Håller på om vindkraft. Är inte så roligt. Men måste , det måste man. Så man får klaga på skolan. Det är bra att klaga på skolan, det hjälper faktiskt  är det väldigt skönt att lyssna på EMD samtidigt också. Plus att dom va på flygplatsen i lördag eller nåt. Det är orättvist att folk får träffa dom och inte jag. Jag vill träffa dom, det vill inte dom andra. Bara jag.
Plus att jag får ont i rumpan av att sitta i min soffa. Det är inte positivt..

Bara jag.

Men nu ska jag fortsätta mitt pluggande.

Hej då!

Beadag=Bradag

Idag har jag varit med Bea hela dagen. Vi va in på marknaden en sväng, men det är ju så himla mycket folk, så vi gick. Vi hade med oss Ami också. Sen när vi gick hem så gick vi isen. Det är mysigt att gå.
Sen har vi lagat mat två gånger idag, vi är väldigt duktiga. Först va det lunch då blev det stuvade makaroner och korv. Adnra gången då det va middag så blev det marinerad kyckling och pompa. Det va också väldigt gott. Vi är väldigt duktiga på att laga mat.
Så har jag färgat håret på Bea idag också. Finnt bleve.

Så har hon fixat lite bilder sen hon fotade mig och Stina. Väldigt snygga är vi. Tycker jag iaf.
Jag.


Här är snygg Stina!:)


Nu tog jag dom här av dig Bea, hoppas att det va okej!:)
Gå in på Bea om ni vill!

Puss och kram!

Torsdag

Idag har också varit en sån där dag då jag itne gjort någonting alls. Jag orkar inte ta mig ut.. Det är tråkigt, men så är det.
Men imorgon då ska jag göra någonting, förhoppningsvis.
Jag har iaf färgat håret ikväll, eller min syster gjorde det på mig, och det blev väldigt mörkt. Jag förstår egentligen inte varför jag gör det. Hade ganska fin hårfärg redan tror jag.. Fast det är väl förändring jag vill ha kanske. Det blev ganska okej iaf. Typ svart.. Haha, fast man ser att det är mörkt mörkt brunt. Fast nästan svart då.. Haha. aja skit samma.

Just nu sitter jag här i min soffa som är väldigt nersutten så den går ner i mitten. För man har typ bara suttit i mitten på den.
Kollar på tv och lyssnar på musik, fast jag lyssnar mest på musik.  Just nu på E.M.D - We Can. Dom är så himla bra. Speciellt Danny, har blivit helt fängslade vi dom. Speciellt deras melodifestivallåt, hoppas verkligen att dom vinner här i Sverige så då får tävla mot alla andra länder. Så bra är dom, bättre än alla andra!

Nu tycker jag att ni ska börja kommentera, det är roligt med kommentarer än fast det kanske inte finns så mycket att kommentera. Men gör det ändå.

Hej då då!

Rolig träning.

Fyy faan vad roligt det är när det går bra på träningarna. Finns inget roligare, då vill man bara träna mer och mer och mer. Väldigt roligt!:D

Det va det jag ville dela med mig av idag. Sen har jag inget annat att säga.

Eller idag så jobbade jag på Tages, och då gjorde jag mina första semlot någonsin, och fy vad fula dom blev. Haha jag skämdes när jag skulle sälja dom, vad rädd att dom skulle klaga eller nåt. Men det gjorde dom som tur var inte. Det hade inte varit så roligt, fast då hade jag sagt att det inte va jag som hade gjort dom.. HAha det hade jag inte vågat, för jag är en liten fegis.. Höhö.. Så då gick jag och mådde lite dåligt över det ett tag, men sen när jag gjorde fler då gick det lite bättre. Så det är nog en grej man måste träna på tror jag. Så dom där första jag gjorde, dom sålde jag sist. Haha så dom fick Nicklas sälja.
Men han sa iaf att han inte skulle skämmas när han skulle sälja dom, så då försvann klumpen från min mage. Så det va skönt.

Men nu ska jag ta mig en dusch efter denna roliga träning.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Puss och kram hjärte dam!

Benjamin buttons otrolig liv.

Idag har jag bara varit hemma hela dagen och försökt plugga. Men har det gått bra? Nej. Som vanligt. Men en liten bit på vägen kom jag iaf. Men inte en lång bit iaf. Jag förstår inte vad jag ska lära mig av den här uppgiften som vi har på hemkunskapen. Det handlar om att vi ska ''skaffa våran första lägenhet'' så då ska vi kolla på ställen så vi kan köpa in möbler och allt man behöver ha. Kolla så man har råd med allt när man bor i den, men hyran,maten och allt man behöver. Visst det är jätte bra att lära sig. Men bara för att jag gör det nu så kommer jag inte göra så när jag flyttar. Alltså jag vet inte hur jag ska förklara hur jag menar. Ni fattar kanske. Jag tycker det bara är så onödigt, och uppgiften tar lång tid. Men det måste göras. Nu har Bea hjälpt mig lite också, och det tackar jag väldigt mycket för. Du är bra bra!:).

Ikväll så har jag ätit med mamma på japank resturang, och guud vad gott det va. Där måste jag äta flera gånger. Jag tänkte att det typ va som kinamat, men det va inte alls som kinamat. Det tycker inte jag iaf. Mycket mycket godare.
Sen efter det så va vi på bio, och vi såg ''Benjamin Buttons otroligt liv''. den va också väldigt bra. Så den tycker jag också att ni borde se. det är så mysigt att gå på bio tycker jag. Väldigt trevligt. Nu är det bara ''I taket lyser stjärnonra'' jag vill se. Har ju inte sett den än. Men det blir nog snart förhoppningsvis.

Imorgon ska jag vara med Nike också, som jag inte varit med på väldigt väldigt länge. Vi ses alldeles för sällan. Men så är det ibland och då får man leva med det.

Nu ska jag försöka att göra någonting annat.
Hade bra.

PUSS

Män som hatar kvinnor.

Har nyss kommit hem från bio. Jag såg Män som hatar kvinnor. Den filmen  var verkligen bra, hur bra som helst. Måste verkligen ses. Va på bio med Sara och Bea. Så se den verkligen!
Nu har vi lov imorgon och det ska bli jätte skönt.

Men jag har ändå massa grejer jag måste göra. Som tillhör skolan alltså. Har en hemkunskaps uppgift som ska vara klar till efter lovet, och den kommer ta tid. Känns det som iaf. Sen måste jag göra klart idrotts uppgiften. Så måste jag även jobba lite tema arbete.
Jag hatar läxor och jag hatar att plugga. Jag har aldrig varit någon som pluggar och jag kommer aldrig att bli någon. Det är de värsta jag vet.
Går man inte i skolan för att man ska lära sig saker där och slippa ta hem? Man går i skolan för att jobba och lära sig saker där. Inte ta hem och göra massa läxor. Man ska väl få lite fritid också. Usch vad jag ogillar skolan ibland. Självklart vill jag gå i skolan annars skulle jag ju inte kunna någonting alls nu. Men som jag sa så ska man väl ändå få slippa läxorna.
Det är en annan sak om man inte gör det man ska på skolan så man hamnar efter och måste jobba hemma. Då får man ju skylla sig själv. Men det är det hemuppgifter man får, så måste man ju göra dom hemma. Man har ju knappast någon tid att göra det på skolan. Det stör mig väldigt mycket. För jag vill ha min fritid. När jag har läxor så skjuter jag alltid upp det tills sista dagen, och det stör mig väldigt mycket. Det är ju mitt fel också, men det är bara för att jag tror att jag ska få slippa det, eller det är någonting jag inbillar mig, men egentligen så vet jag att jag aldrig blir av med läxan.. Men men vad ska man göra.
Man måste ju göra det förr eller senare..
Hoppas någon gång att dom sätter en lag på att man inte får ha hemuppgifter. För jag tror inte att det är många som gillar det. Kanske dom som älskar att plugga för att dom inte har någonting annat att göra. Men det är ju deras problem.
Men någon dag på lovet ska jag nog försöka göra klart allting som måste göras, för någon gång måste det ju göras.

Men nu ska jag gå och sova, och sova länge imorgon ska jag göra. Det skulle bara vara så skönt att komma bort från alla problemen. Bara för en stund iaf.
Nu ska jag sluta med att ramla in i samma sak hela tiden. Vem ska man tro på egentligen, vem talar sanning? Varför ljuger man alls om vissa saker? Det är väl bara lättare med sanningen.

Godnatt

RSS 2.0