Beadag

Hihi, idag har jag varit med Bea mest hela dagen, och då är det bra dagar. först gick vi påstan och fikade och sen va hon tvungen att jobba på Netto och då följer ju jag såklart med, sen for jag hem och åt och sen åkte jag tillbaka. Och sen efter att hon jobbat klart så gick vi hem och kollade på Sex and the city filmen, och guud vilken bra film, jag säger till alla att ni måste se den. Sen skulle hn iväg och jobba och då kommer mn snälla pappa och hämtade mig.

Ska upp och jobba på Tages imorron, och jag ser verkligen framemot det, för det är så himla roligt att jobba där. och då är det ju så himla bra att man får pengar för det också, när det är så roligt. Hihi så det ksa bli jätte roligt, så allesammans, kom och fika tycka ja!

Så just därför ska jag gå och sova nu, men kvällen har varit bra och hela dagen.

Gonatt allihopa.

Dagen idag

Idag har jag inte gjort mycket alls, söndagar känns så sköna, man slipper göra sig iordning eller nåtnting:). Eller det bestämmer man ju själv, men tillslut gjorde jag mig iordning aif. Klockan 17.00 tog jag bussen till Nike, Sen gick jag,Nike,Sara och Ida på bio. High school musical 3. Den va bra tycker jag:).

Idag är det den 26oktober och jag ahr namnsdag, det är endast två st som grattis till mig, hittills iaf, det är 20minuter kvar av dagen så nån mer kanske hinner. Fast det gör inget att ingen säger grattis, haha:D Fast jag gillar dom som sa grattis, haha.

Såå låång

Ridning.

Idag har jag först stått på valla och sålt kakor med Nikolaj, vi säljer till klassen så vi får ihop lite pengar till en klassresa. Vi stod i ungefär två timmar. Det gick faktiskt väldigt bra, bättre än jag trodde. Vi fick ihop 1720kr, och det är väldigt bra när man säljer kakor. Så det va bra.

Efter det så åkte jag, mamma och min syster Frida iväg till Grytan för att rida. Vi började med att sadla hästarna, och sen sätta på tyglar, sen gick vi ut till en ridplan, och lärde oss att tölta, eller hur det stavas, jaa och sen när vi kunde det så gav vi oss iväg.:P. Det va andra gången i hela mitt liv jag red och jag måste säga att det är så himla roligt, man känner sig så himla fri på nåt sätt. Så vi red en liten sväng och på den svängen, skritta vi och tölta och galoperade. Det va verkligenjätte roligt måste jag säga. Bara det att jag är lite allergisk mot hästar, men det gick ändå bra. Blir bara lite snuvig, och kliar i halsen, och sen blir jag bara lite röd i ansiktet, men det gör inget. Sen om jag har otur så kan det börja klia jätte mycket i ögonen så dom sväller väldigt mycket, men sån tur som jag har så gjorde det inte det,men det är sååå värt det.

Nu ska jag vi snart hela familjen iväg och äta middag på nån resturang. Det ska bli väldigt mysigt, för jag gillar min famlij väldigt mycket, och vi har roligt ihop. Så nu ska jag fortsätta att göra mig iordning så får ni hade så bra.


Hej då!

Konfaåterträff:)

Ikväll har jag varit på konfaåterträff, det va roligt att se alla bilderna. Hihi. Sen fick vi äta hur mycket pizza som helst också, och sen fick vi glass. Så det va nice;) hahah.

Nu ska jag bara kolla tv som vanligt,

Hej då!

Ansiktsbehandling

Skola idag, jag har börjatr tycka skolan är rolig, och det är tack vare mina härliga vänner. Jag gillar dom:)!

Efter skolan idag va jag på ansiktsbehandling, så himla skönt, säger till alla att ni borde göra det, både killar och tjejer:), guud så sköönt det va.
Ja och sen ikväll har jag inte gjort mycket, varit på Coop med mamma, och nu kollar jag på Grey's.

Hej då

Netto Livs..

Ikväll hängde jag på netto när Bea jobbade eftersom jag inte har nåt liv..
Hänge där igår också, fast det är trevligt:) hihih, Bea är ju där. Så det är roligare än att vara hemma:).

Nu kollar jag på Desperata Hemmafruar som jag missat halva programmet av, det är inte bra.. Så jag vet inte allt vad som hänt, men lite hänger jag med iaf, spännande är det iaf.

MEn nu skriver jag inte mer.. Hej då

pluggat

och nu har jag också pluggat lite:)
 Känns ganska bra nu inför engelska provet..
Men matten går inte alls lika bra,  sen har jag ingen här hemma som kan hjälpa mig heller.. det är väldigt störande, alla är så osmarta i min familj, men det är ju itne mitt fel så jag ska ju inte behöve lida! Haha:) Men jag gillar min familj:).
Så ska jag virka lite också, så jag kan göra klart min väska imorron:).

Nu blir det nog tv:n resten av kvällen;) höhö

sååå lång

städning klart!

nu har jag äntligen städat, nu ska jag bara pluga lite granna, sen är jag helt fri:).

Mitt rum va väldigt äckligt så det är skänt att ha det städat nu;).


Städar-pluggar dag.


Ligger nu i min säng med den fins bärbara datan jag och min mamma köpt av Anton. Den är väldigt bra tycker jag. Har preics skrivit klart min reflektion som skulle ha varit inne i fredags, men jag va lite sen med den. Hoppas jag inte får IG för det. Jag har ju faktiskt inte fått tillbaka mitt prov sen förra året av den där läraren så han borde ju inte ha så mycket att säga till om, eller hur?
Reflektionen blev inte så jätte bra, jag är itne så bra på att formulera, men jag får hoppas att den blev lite bra iaf, så jag får ett G;) haha.

Idag blir det en slöar-pluggar-städar dag. Eller jag kommer inte att slöa så mycket utan jag kommer städa, och då när jag menar städa, då ska jag dammsuga, dammtorka och torka golvet, så jag har det jag gör idag... PÅ tisdag har jag engelskaprov, så det ska jag plugga till, sen så ligger jag efter lite i matten så det måste jag också ta igen..
Så egentligen borde jag inte sitta och skriva blogg, så jag ska genast sluta med det.

Sen måste jag bara säga att jag tycker en sak är dålig. När man fyller på mobilen med 300 kr och man får gratis sms, då borde man ju få hur många gratis sms som helst eftersom man betalat för det.Men nee, man får bara 3000 och det räcker inte..
Så jag funderar på att byta till Telia vänner med abonnemang, för då får man iaf 5000 sms, och jag tror jag vill ha abonnemang för då slipper man hela tiden fylla pöå och jag tror inte att jag ringer för så himla mycket..

Aja nu ska jag städa.

Hade bra allihopa.

Hej då!

Fotboll

Har precis spelat fotboll med J/H-laget nu.
Så jäkla kul att spela, vi spelade mot J/H 94, och vi vann med 5-1 så det va bra. Men vi skulle vinna den annars hade det inte varit bra..:P.
Men det är jätte bra att vi kommit igång igen, synd bara att man va lite förkyld nu så det va lite jobbigt att spela, men det gick bättre och bättre iaf:).

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag vara med Nike.

 
Hade jätte roligt igår också, Tack för det:)<3


Hade bra,

Hej då!

Özz,Soran,Måns och Björn

Jadu, det va roliga grabbar det där, hahahah! Gud ja!:D

Nu ska jag sova, sen är det sista skoldagen på veckan imorron, alltid lika skönt, plus att man bara går till 12 på fredagar. Det är ännu skönare, sen på kvällen ska jag hänga med mina härliga tjejeor från klassen. Det blir gött:)

Gonatt och sov gott allihopa.
Puss på er.

Björn;)

Nu ska jag snart iväg och kolla på Björn Gustafsson:)!

Hej dååå!

Planeeeeeeeeeer

Och en till blir det:).


Jag älskar att ha planer! Jag älskar att göra saker!


Gonatt

Boooring

Jag har märkt att jag inte har nåt liv på dagarna när det är skola.
Det enda jag gör på kvällarna är att sitta vid datan och kolla på tv, inte konstigt att jag får ont i huvet hela tiden. Funderar faktiskt nu att ta en promenad kanske. Så man får litre luft iaf.
Får se hur jag gör...
Måste ju plugga lite också men det hinner jag också göra nån gång.

men nu ska jag först loch främst kolla klart på Christine;).


Så lång.

Gymnasieval...

Nu när man går i nian så ska man ju börja säka till gymnasiet. Jag tycker det är så himla svårt och jobbigt. Det finns så mycket att välja på. Sen vet jag inte om jag ska söka RIÖ eller inte, alltså det finns så mycket man ska välja.
Men det jag kollar mest på nu är Barn och fritid, och hantverkarprogrammet, för där finns det nån hälsokost linje av nåt slag, då man får typ lära sig om massage,manikyr,make up osv så det låter jätte intressant. Men om jag nu skulle gå det och sen vill jag plugga vidare till sjuksköterska. Då måste kompletera vissa saker om jag har otur, för dom linjerna jag ska gå har inte dom kurserna.
'Men då är frågan ska min kolla på framtiden eller ska man gå tre roliga år. För ett bra program man kan gå är samhälle, men det är jag inte alls intresserad av, och det blir ju inge kul om jag ska gå tre år som är jätte tråkiga. Så det är ett mycket svårt val man ska göra.

Men min mamma tycker att jag ska gå det jag vill, och hon vill att jag ska ha tre roliga år, det har hon alltid sagt. Så alla mina syskon fick ju välja alldeles själv vad dom ville gå och det tycker jag är jätte bra. Visst jag håller med om att det är bra att få en bra utbildning, men som jag ser det så vill jag gå tre roliga år och inget annat.
Men sen är det ju svårt att välja skola också, för om jag väljer Barn och fritid, då kan jag ju gå både på Wargen och på Östersund gymnasie skola, så jag vet inte vilken av skolorna jag vill gå på. Så det är mycket man ska välja mellan. Sen är det många som kommer med olika saker, vissa tycker nånting är roligt och nån tycker inte det. Så alla säger ju olika också. Så det är ett mycket svårt val man står för i nian.
Det skulle vara mycket bättre att det va som det va förut, att man kunde välja typ en grej och sen va det den grejen.. Jaa ni kanske inte förstår men jag gör det:p.
 Valen borde vara lättare..

Idag va jag då hos Liselotte och pratade om vad jag skulle gå och hon gav mig lite förslag och så.. Det är våran sån där studievägledare. det gjorde det faktsikt inte lättare för mig, men det va ändå kul att få lite mer information men hon försökte typ verkligen få mig att välja typ samhälle. Och det är nästan det sista jag vill gå:P.
Så jaa jag har inte ändrat mig för vad jag vill, men vem vet det kan säkert hända tillslut.
Jag vill inte heller gå natur för det känns som att det är för mycket plugga för mig och jag giller inte sånt..
Men det värsta som kan hända det äe att man ångrar sig efter typ ett år och att man verkligen inte vill gå kvar på den linje man valt och då måste man ju gå om det året, så det blir att man går typ fyra år:P.
Som sagt, det är mycket man ska välja mellan och det blir ett mycket svårt val, men det är så det är.


Just nu sitter jag och kollar på One Tree Hill som är väldigt bra, än fast man redan sett dom här avsnitten eftersom dom är gamla, men det är bra ändå:).
Ikväll ska jag nog sitta och plugga mest hela kvällen, fast det skulle jag göra igår också och då satt jag bara vid datan, men idag ska jag nog försöka plugga.
Har engelska prov nästa vecka som man kanske ska vara lite påläst då, det är nog det bästa man borde göra när det är prov.
Igår hade jag temaredovisning, och det sög. Så det ska bli spännande att se vad man får för betyg där.
Nu måste jag skriva en reflektion också, och den måste bli bra. Jag försöker satsa på ett VG, MVG vet jag att jag inte kommer få, och i åttan vi jag G, så nu ska jag banne mig ha ett VG. Så jag ska prata med min So-lärare Jonas imorron för att kolla på vad jag ligger på och vad jag kan göra för att få ett VG. Sen så ska jag också prata med min Svenska-lärare Marie för det är trevligt;).


Men nu har jag inget mer att skriva.

Hade bra.

Hej då!

Städning

Nu har jag precis städat klart mitt rum. Så himla skönt, låg löder precis överallt så man kunde knappt gå inne på mitt rum. Mitt rum är ju inte så stort så det va väldigt trångt:P haha.
Fast jag har itne torkat nånting så det får bli om nån dag när jag får en garderob, haha.
Men guuud så skönt det är iaf, hahah nu kan jag sitta i min soffa utan problem.
 
Tittar just nu på Uggly Betty, är inte så jätte inne i det, men det är faktiskt ganska bra.
Snart är det därimot Desperata Hemma fruar, det är ännu bättre. Hihi:D

Inget mer jag har att skriva.

Hej då!

skola

Idag har det varit en vanlig dag på skolan. Ingenting speciellt alls.
Tränade fotboll igår också med 94:orna, det kändes jätte bra för jag har inte tränat på typ en och en halv vecka, och det gillar jag inte alls, så det va som sagt väldigt roligt att träna.
Har J/H-match på lördag så man måste ju komma igång lite innan. Skulle ha tränat på torsdag också men då ska jag och F4 på Björn Gustafsson, Måns Möller, Özz Nüjen och Soran Ismail. Och jag går ju såklart hellre på det, det ser jag verkligen frameomt. Hihi.

Imorron ska jag redovisa mitt tema arbete och jag ser verkligen inte framemot det, men man har ju inget val.

Nu ska jag inte skriva mer.

Hej då

halloj

Nu blir det äntligen helg igen.
Känner varje morgon att jag inte vill upp på skolan, men jag måste!
Det känns som att, skulle jag missa en dag av skolan måste jag ta igen jätte mycket och det vill jag verkligen inte.
Jag tackar nej till att åka utomlands bara för att jag inte vill missa så mycket skola, ska det verkligen vara så egentligen.
Jag vill mer än allt åka utomlands, men samtidigt vill jag inte missa nån skola alls. Så nee, det blir ingen resa för min del.

Sen på skolan så har vi basgrupper vi jobbar i, och jag tycker det är så värdelöst så det är helt sjukt.
Dom säger också att vi ska jobba i dom hela nian och jag kommer seriöst inte att klara av det. Ifall man ska göra ett bra skolarbete så vill man faktiskt jobba med dom man tycker är bra att jobba med, och alla vill ju inte uppnå samma betyg så då är det ju dumt att ha såna i samma grupp, Om nån t.ex. vill uppnå MVG och nån G då kan dom ju inte sträva efter samma mål, och då blir det ju inte samma nivå på arbetena så jag förstår faktiskt inte hur vissa lärare tänker.
Och inte har man nånting att säga till om heller.. Men det är väl så skolan är..
Nu säger jag inte att alla i min grupp är jobbiga eller som jag inte vill jobba med, utan det kanske är nån eller några.
Så jag hoppas verkligen att vi får byta efter jul, annars kommer jag få IG i alla ämnen.. eller där tog jag i lite mycket, men nästan så kommer det att bli.

I helgen bär det iväg till Åre med fotbollslaget. En avslutning för våran del.
Jag ser framemot det.

Var precis inne på mitt handsbollslags blogg:). Hahah så rolig att läsa, jag kallar dom mitt lag än fast jag inte spelar bara så ni vet det.
Men gå in och titta där tycker jag:).
www.handbollstanterna.bloggsida.se
Jag vet tyvärr inte hur man gör det till en länk eller om det redan är en länk.
Det visar sig,
Men nu ska jag inte slösa mer på eran tid, ni som läser den. Det är fyra stycken nästan varje dag som läser den, och jag vet inte vilka,
Så om ni känner för det så kan ni ju säga det:) höhöhö

Så lång:).

Hos farmor:)

hejsan hoppsan!

Just nu sitter jag hos min farmor, finns inte alls mycket att göra här. Tur att pappa iaf tar med sig datan så det finns nånting att göra iaf. Men det är mysigt att träffa farmor också, det är ju däför jag åker:). Fick en jätte fin klocka av henne också, den va jätte fin:). Hittade lite bilder på pappa här också, när han va typ 15-16 år, och han va nästan snygg:P hahaha! Det va faktiskt jätte roligt att se, han satt där i bar överkropp och spände magen lite:P hahaha:P. Jaa det är roligt att se gamla kort..

Snart ska vi åka till stugan och där finns det lite mer att göra. Så finns ju Olle där också så det är bra:).
Sen åker jag hem imorron och då blir det bingo lotto med Bea, och den här gången tror jag faktiskt att det blir vinst, ska ju köpa min lott i Hoting, och det känns som att vinsten ligger där.
Så vi får se hur det går med det;D.

Men nu ska jag nog inte sitta här nå mer eftersom vi snart ska åka:).

Hade bra Hej dåå!


En sammanfattning

Det har inte hänt så mycket på sista tiden för min del.

Stina har åkt till Furankrike och ska vara borta i nästan två veckor.

Jag har inte träffat Bea och Julia på väldigt länge.

Jag åker till stugan imorron så helgen går bort där.

Jag vill dit men ändå inte, men valet blir ändå att jag åker. Då kan jag passa på att plugga väldigt mycket om jag orkar.

Har idrott imorron men det känns verkligen inte så lockande nu, men jag ska försöka att vara med på den.

Idol är mycket bra, och Johan är grym. Lars är också jätte bra. Dom andra killarna tycker jag inte är så bra.

Bingo lotto igen på söndag;) Det är väldigt kul att spela, och vem vet, har man tur kan man nog vinna en slant.

Vissa människor är konstiga, vissa inte. Ibland blir jag osäker på mig själv, ibland inte.

Jag kollar just nu på tv, som förövrigt blivit en vana för mig. Jag kollar bara på tv just nu och jag gillar det inte själv.

Träningarna har slutat och börjar inte förrän vecka 45, det är en lågn tid. Ska nog träna lite med 94:orna när min fot fått vila sin tid så den inte sväller när jag tränar. Jag saknar redan fotbollen.

Nu har ni fått läst en liten sammanfattning av det hela.

Nu sja jag gå och borsta mina tänder och sedan lägga mig och sova, fast jag ska inte sova förrän jag ser vem som åker ut från Idol.
Bara det inte blir Johan är Lars så är jag nöjd:).

Hade bra så länge tills nästa gång jag skriver.

Gonatt

RSS 2.0