Intersport cup!

Igår och idag så har det va Intersport cup i Öp-hallen. Jag har inte spelat men det har min bror, och dom vann såklart på herrarnas sida.
I gruppspelet som vann dom två matcher med ungefär 7-0 om inte mer..
Och i finalen mötte dom Öfk, och då vann dom också, dock inte med lite mycket , men vann gjorde dom iaf.

Riktigt grym är dom allihopa!


...

Ibalnd önskar jag bara att livet vore annorlunda...

Tänker inte ni också så?

Varför kan inte allt vara som man exakt vill?

Måndagar är oftast skit...

Vissa dagar dom är ju sådär skit, skit-dagar helt enkelt, och måndagar blir oftast så, för jag är jätte trött efter helgen för då får man oftast inte sova som man vill, och sen på måndagen ska man upp.
Och sen har jag träning 21.00 till 22.30. Och då är man inte hemme förrän typ 22.50 och då ska man duscha osv...

Så då kommer man sent i sängen, och sen innan jag ska iväg på träning då har man ju verkligen hunnit bli trött. För antingen så sover jag och vaknar typ 20.00 och då är man verkligen inte pigg på att träna, ellr så är jag vaken hela tiden och då är jag inte heller pigg på att träna, så då jaa som sagt måndagar är jobbiga.

Så då idag när jag skulle på träna då kändes det så där jobbigt, för igår på träningen då hade det inte gått nå bra alls, så då tror jag att det ska gå lika dåligt på nästa träning, men det gjorde det inte. Så då blir jag så himla glad.
Jaa så måndagen kan vändas och bli till en bra dag, har man tur så!:)


Men nu ska jag gå och sova så jag iaf är pigg tills imorron, när vi ska ha trippelboll, och jag hoppas verkligen att vi vinner. För då kommer vi direkt till final, och förra året, då vann vi ju;).

Gonatt

Utbildning i Edsåsdalen

Har nu kommit hem från en rolig helg i Edsåsdalen.
Nånting nytt har jag faktiskt lärt mig också, det har varit väldigt lärorikt och spännande.
Duktiga ledare är det där också, som gör det ännu roligare, och roligt folk va det man träffade.
Det är väldigt bra med sådana utbildningar, det va alltså en ledarutbildning. Så nu har jag en grundutbildning som ledare i dom flesta sporterna. Så det är alltid nånting bra att ha.

Vi bodde på Köjahotell som är ett mycket bra hotell, med mycket god mat, och sängarna dom gillar jag också, eftersom jag sover så bra överallt.

Det va ett gäng norskar där också mellan 10-12 år. Haha, så igår hade våran grupp snöbollskrig mot norrmännen, fast jag och Linn va inte med, vi satt och kollade på Tack gode gud och väntade på att norskarna skulle komma in en efter en och grina för att dom hade blivit snömulade. Eftersom den yngsta svensken som va med va 14, och den äldsta typ 17 så liiite åldersskillnad va det ju.. Haha, aja så satt vi där och kollade på tv, och då kom det först en som va lite ledsen, och hans mamma kom efter och frågade hur han mådde, och sen nån minut efter så kom nästa haltande, hahah så det va väldigt roligt att sitta där. Men jobbiga va dom också, och norskar tror alltid att dom är bättre än oss, men det är dom ju såklart inte.
Men jag har iaf haft en jätte roligt helg, hur kul som helst att åak iväg på sånt här så jag hoppas det blir nån mer gång iår. Men det blir det nog inte, men förhoppningsvis, för det är så roligt att träffa nytt folk och lära sig saker.

Så jag rekomenderar att ni gör nåt sånt, för det är personer i alla åldrar, för vi va ungefär 40 personer där, och då indelad i två grupper, så i en grupp va det mest ungdomar, och i andra gruppen mer vuxna.

Och nu är det One Tree Hill så jag ska kolla på det, och det är väldigt spännande med allting. Speciellt med Dan!:O.

Så hade bra!

Hej då!:)

Edsåsdalen

Hallå där!
Ikväll har jag varit med Nike, det va nice som vanligt:).
Imorron ska jag till Edsåsdalen på utbildning, ska bo på Köja hotell det är ett, det är ett fint och mysigt fjällhotell.
Ska åka med bussen07.30 imorron så jag ska snart gå och lägga mig.
Men först måste jag packa, och jag hatar att packa, jag vet aldrig vad jag ska ha med mig.. Det är jobbigt, men man packar ner det mesta, det är bättre att ha med sig för mycket än för lite tycker jag..

Så hade bra i helgen, och smsa mig gärna:).

hej då!

Träning

Träning ikväll, det va kul, men jobbigt, min hals va konstig. Mycket träning imorron också. Först idrott,sen springa, och sen fotboll med J/H. it's niiice.
Nu ska jag ta mig en snabbis duchis.

Så lång så länge.

Dom allra bästa!

Igår kväll va jag med Bea,Stina,Julia och Adele.
Vi hade det mycket trevligt som vanligt,cokså hade jag köpt abba sing-star och det va jätte roligt.
Det finns inga bättre än dom fyra! Dom är nog dom enda som jag har skratatt med så mycket att jag inte kan andas, och då är det verkligen nånting roligt. Och när dom skrattar åt mig, då vet jag att dom inte gör det för att vara taskig.Jag kan verkligen vara mig själv när jag är med er. Allting vi har gjort i alla våra år, helt sjukt.. Bättre uppväxt när man va mindre kan man inte få, det är praktiskt taget omöjligt. Det är så svårt att förklara hur mycket ni betyder för mig, hur glad jag är när jag är med er. jag vet att ni alltid finns där för mig när jag behöver er som mest, och att jag alltid kommer finnas här för er.

Ni är absolut Världens bästa vänner man kan ha!<3


Älskar er så himla mycket.

Bra dag idag.

Idag va det en rba dag på skolan, Nikolaj va ovanligt glad och det smittade verkligen av sig. Så då blev det som sagt en brfa dag på skolan!
Sen träning ikväll och det va som vanligt väldigt tungt, men bra, och det känns riktigt skönt nu efter, och jag känner att jag verkligen behöver träningen man får.
Bad imorron, jag ser frameomt det lite, men inte allt för mycket.. Men det ska nog gå bra och man ska alltid se det på de positiva!
Men nu ska jag sova.

Gonatt

Helgen

Helgen har varit en bra helg.
På fredag va det öppet hus på Wargen och Pc, man va faktiskt lite trött efter att gått och tittat hela dagen, och båda skolorna verkar vara bra. Och jag tror att jag bestämt mig nu hur jag ska göra mina val, första handsvalet blir Hantverkarprogrammet Hälsa och kroppsvård, jag tror det heter så, aja, och det andra blir Barn och Fritid på Wargen och det tredje blir Omvårdnadsprogrammet på Pc. Jag tror iaf att det blir så, sen kan man ju ändra sig..  Men jag ska också säka RIÖ, det verkar vara roligt, så det är värt en chans, om man kommer in såklart:).

På kvällen så va jag först lite med Bea och Stina, men sen så åkte jag till min syster istället, eftersom Bea och Stina skulle ut. Jag och Frida kollade på Idol och åt godis och popcorn. Det va mys, jag sov där också. Så på lördag morgon klockan halv åtta så va jag tvungen att åka hem för Frida skulle jobba, men såklart skjutsade hon hem mig. På lördagen kollar jag på handboll hela dagen, först på mitt gamla lag som förlorade på matcherna, men dom kmämpade på bra ändå och det va väldigt roligt att kolla på. Och sen på kvällen spelade pojkarna, och då vann ganska överlägset båda matcherna. Första matchen på sundsvall så vann dom med 35-0 dock så såg jag inte den matchen, men dom spelade säkert bra. Andra matchen såg jag därimot och då vann dom också med ganska höga siffror så det va roligt att se dom, och nu är dom i steg 3 i sm, och så långt har typ aldrig öhk någonsin kommit så det är väldigt bra gjort.

Och nu idag så har jag också varit och kollat på dom, och då vann dom också, men dom va inte sådär överlägsna, men vann gjorde dom iaf. Sen ikväll så har jag tränat fotboll. Och det va som vanligt väldigt kul, men väldigt jobbigt, hade konditionsträning, och det är jobbigt. Men man ska ju tänka positivt, så tänk vad bra jag kommer vara sen, jag kommer orka jätte mycket. Så det är bra, så då är det bara att bita ihop. Och imorron så har vi styrka, och det är också jobbigt, men man får se samma sak där.

Så helgen har faktiskt varit helt okej. Skola imorron igen, och det känns inte så jätte jobbigt nu, har inte så mycket prov och läxor nu, så det går framåt.

Men nu ska jag gå till sängen och sova så jag är lite pigg imorron.

Hade bra allesammens!

Gonatt!

syskon jag älskar!

Jag älskar verkligen mina bröder, såklart älskar jag min syster också.
Men båda mina bröder bor just nu hemma och det är så skönt, dom gör egentligen inget speciellt, men jag älskar att bara ha stora syskon. VIsst, jag har alltid önskat mig småsyskon och det kommer nog jag alltid att önska, men jag kommer aldrig att få det. Men jag är ändå glad att jag har stora syskon, utan dom skulle det inte vara bra. Dom är bara så bra, och dom är verkligen som stora syskon ska vara! Dom är helt enkelt bäst!<3
Och just nu är allting så jobbigt, skolan och allting, och då är det så skönt att bara ha sina syskon som är hemma då.

Så dom är värd ett fint äpple:)!

Nu ska jag sova, och imorron har jag matteprov, önska mig lycka till!

Godnatt och sov gott!

blää

Hej!
Nu va det ett tag sen jag skrev igen, men ibland orkar jag verkligen inte gå in på datan, men idag kända jag att jag va tvungen. Eller det va mest bara för att mamma skulle gå in och fixa några räkningar, och hon är så oteknisk så hon kan inte göra det själv. Och då hamnade ju såklart jag också här, men det är också sjukt jobbigt att gå in på bilddagboken, och bara kolla på alla som lagt in alla tråkiga bilder, och ändå har jag tvångstanakr att jag måste kolla på alla, och det är också väldigt störigt, för alla bilder är inte intressanta. Men är jag dum så är jag...

Jag ser frameomt helgen så himla mycket, ska kolla på handboll då, och gud va roligt det kommer bli:). Hoppas ni vinner girls! Jag ska heja fram er till en vinst, får se om jag måste gå själv eller inte..

Sen måste jag bara säga Tack till Tove som ställt upp dom senaste två dagarna efter skolan, det är betytt mycket för mig<3

Men nu orkar jag inte sitta vid datan längre så jag ska jobba lite matte och kolla på lite tv..

Hare bra, Hej då!

foooooooooootboooooooooll

Fotbollsträning idag, och fyy faan vad roligt det va.
Seriöst det finns ingenting som är bättre än fotboll.
Det går bara inte att förklara:).
Haha!
Och imorron har jag träning igen,
så nu ska jag sova så jag orkar med dagen imorron.

GOnatt

skola,fotboll

Hej!
skola idag, det va okej i början. Fått en ny idrottslärare som jag skrev i ett tidigare inlägg tror jag. och han verkar verkligen bara jätte bra, så det är nog ingen förlust vi gör på Tommy, än fast han också var jätte bra. Så nu ser jag frameomt idrotten varje gång, eller det har jag nästan gjort varje idrott nu i nian, men jag kommer ju säkert bli less sen, det är ju så himla jobbigt att byta om och duscha osv... Men det är sånt man får ta.. höhö.
Men sen senare på dagen så¨hade vi so med Jonas, och jag somnar verkligen när han pratar om nånting ointressant, sen lyckas han alltid göra mig irriterad också, och han är typ den ända läraren som lyckas med det.. Han kan aldrig erkänna att han har fel, Aldrig.. och det stör mig så sjukt mycket, för det är inte ofta jag går emot en lärare, och när jag gör det då vet jag att jag har rätt. Så det händer typ två gånger per termin, och idag va en sån gång. Sen efteråt kommer han och ber om ursäkt, och varför ska han be om ursäkt hela tiden.. Aja, nog skrivet om det, han gör mig irriterad iaf, och nu vet ni det..

Äntligen fotboll igen, eller jag börjar träna imorron, och jag ser verkligen framemot det, har inte träna på flera veckor så det känns som att konditionen är nere på noll och att jag inte orkar nånting, eftersom jag blir trött av att gå upp för en backe så vi får se hur det blir nu imorron. Tur iaf att vi ska börja med konditionsträning, annars skulle det bli väldans jobbigt..

hej då!

Skolan är skit

Skolan blir bara mer och med skit nu.. Det är så jäkla jobbigt med allting. Jag hatar framförallt matte, vad är det för mening med ekvationer, variablar osv?
Man behöver det inte alls, eller jo du behöver det om det ingår i ditt yrke senare i livet, men då är det verkligen senare i livet och det är minst 3-4 år det. Och vet du då att du behöver det då, då kan du plugga och lära dig det då. För man kommer ändå inte komma ihåg nånting av det. Jag mår dåligt av det, och det ska man inte göra, också måste man jobba hemma, men hur lätt är det när man inte vet vad man ska göra, och när man har dom i familjen som är för dumma för sånt där. Ingen av dom kommer ihåg nånting sen dom gick i skola, och det va ändå inte så länge sen för mina syskon, eller så orkar dom bara itne hjälpa mig, men mamma fattar ingenting iaf, och pappa kan lite av det, men då förklarar han på ett helt annat sätt och det går ju inte heller eftersom då kommer det bli för mycket för mig..

Så jaa, skolan gör så att man mår psykiskt dåligt, och så ska det inte vara.
Jag kan säga att det är så himla skönt att det är sista året jag går på östberg, guud så skönt!

Nu så jag hoppa i säng.
Har ju skola imorron...

Gonatt!

Söndagar jag älskar

Shit! Söndagar är verkligen till för att kolla på tv, gud vad jag gillar dom.. Just nu sitter jag och kollar på Gossip Girl och gud va bra det är! Ibland är allting så bra.
Och jag har världens sötaste kusin bara så ni vet:).
Tages va kul idag, jag älskar söta gamla gubbar som kommer och handlar och som verkligen får en på gott humör, det finns inget bättre. Såna som verkligen är hur trevliga som helst, dom som får ens dag att lysa upp när det preics har varit en arg och äcklig person som handlat av en, som inte har tålamod att vänta eller som blir arg om man råkar göra ett misstag. Men ett misstag, det gör alla nån gång, men man lär sig av sina misstag..

Hej då!

Tages

På Tages är det väldigt roligt att jobba på när det går bra, och om man jobbar med nån rolig. DIag gick det helt okej, och jag jobbade med Angelica och hon är bra att jobba med. Fast dagen började ändå itne så bra.

När jag och Angelica träffade på Tages klockan åtta imorse, så blev vi först lite brydd att ingen från grillen va där. Hon gick ut i butiken och sen att det hängde en lapp på dörren där det står att Tages öppnar elva idag, och då skulle inte vi har börjat förrän nio.. Så vi kunde ha fått en hel timmes sovmorgon.. Men men så är det ibland. Sen började det gå bättre, jag gjorde klart alla mackor osv, och hade egentligen en hel timmes frukost, men det går ju inte att sitta bort en hel timme. Så vi började göra smörgårdstårtor.
Vi trodde inte alls att det skulle bli mycket folk, men tillslut då kom alla, och shit va folk det kom.. Och jag hade inte alls gjort många smörgårdstårtor så det va ju bara att börja på 10 till, alltså fem stora och fem små..
Men sen va jag ju tvungen att hjälpa Angelica där ute också bara för att det va så himla mycket folk.. Så jag hade inte gjort klart tårtorna när klockan va tre och då skulle jag sluta. M;en det kom aldrig nån där klockan tre som det ska jag göra.. Och då hade allting blivit fel.. Så jag och Angelica va tvungen att stnna till fem båda två.. MEn det va ändå en okej dag, än fast det va så mycket folk. Vi klarade det bra..  Men sstressigt va de..

Ikväll orkar jag inte göra nånting när jag nästan jobbigt hela dagen.. Så jag ska bara ta det lugnt och jobba lite matte... Det som är såå roligt.........
Men men ligger man efter så måste man ju jobba..

Så nu ska jag gå och duscha och sen ska jag jobba..

HAde bra allihopa..

Hej då!

RSS 2.0