Skolan har ju börjat.

Har ju börjat skolan som dom allra flesta gjort! Började förra veckan på tisdagen. Alla andra från min klass började på måndagen. Trodde det skulle bli väldigt jobbigt att börja en dag senare än alla andra, men det gjorde inte så mycket.
Plus att det är en till tjej som kommit idag, så det är nog lite jobbigare för henne.
Det känns bra i klassen, men som vanligt bildas det grupper osv. Men så är det ju alltid, speciellt när det gäller tjejer, och i våran klass är det ju bara tjejer.
Idag började vi också med det praktiska. Vi ska börja lära oss manikyr, så idag skrev vi ner alla pnukter man ska göra i en manikyr.
Det var väldigt mycket, mer än jag trodde. Men det verkar välidgt roligt och jag ser frameomt allt annat man ska få lära sig. Vi gjorde lite handmassage idag, så vi fick börja lite.
Så varje måndag kommer vi att ha manikyr nu en tid framöver, och på tisdagar kommer vi att ha massage om jag fattat rätt. Sen på onsdagar, torsdagar och fredagar har vi matte, engelska, svenska och data tror jag. Så det känns ändå som att det är bra upplagt.


Jag trodde att jag hade fått över bilderna till datorn. Satt och kollade på dom. Sen tryckte jag ner och skulle trycka upp en bild igen men då gick det inte. Vet inte vad som blev fel, men jag fick inte över dom igen. Får försöka sen igen någon gång. Förr eller senare kommer det komma upp bilder. Var ju faktiskt otroligt häftiga byggnader där, höga och stora. Väldigt coola.


Nu ska jag snart iväg på träning och sen ska jag hem och städa. För imorgon kommer mamma och pappa hem och då ska det vara fint!
Har faktiskt saknat dom. Det blir som ingen ordning när dom inte är hemma. Så det blir skönt när dom kommer hem. Slipper jag tvätta också.. Haha.

Men nu ska jag gå!
Hej då.

Rubrik

Vissa grejer är så konstiga..


Snart ska jag iväg till Netto Livs, det är Barnens dag idag, så jag ska hjälpa till där. Sen har jag match klockan fyra på Lövsta mot Åzö. Öplirscupsfinal.

Men nu måste jag göra mig iordning så jag kommer iväg någon gång!
Jag får inte över bilderna från Italien på datan heller, alla bilder fick inte plats och när jag försöker rensa så blir det bara fel. Men jag ska försöka fixa det senare någon gång.

Hej då!

Hemma!

Har ju kommit hem från Italien nu. Kom på måndagkväll till Arlanda, sen sov vi på Arlanda den natten och tog flyget vid halv nio på måndagmorgon. Att sova på Arlnada är något jag aldrig gör om. Typ alla mjuka soffor var upptagna. Så hittade vi typ typ fem stolar, med typ småbort emellen.
Det var jag, Anton och Fredrik. Så försökte vi sova där, och jag började med att sova på golvet. Men det var helt omöjligt. Så låg jag bara och tänkte på att jag skulle på skolan dagen efter och att jag skulle vara jättetrött och allt. Så då blev det inge bra. Vid halv tre bute jag plats med Fredrik så jag fick ligga på några stolar, men det var inte så mycket bättre det. Så jag var nog mest vaken hela natten. Jag och Anton satt typ och spela kort från fem till ungefär sex då McDonalds öppnade så då gick vi och åt fruksost! Det var väldigt gott.
Så den natten så jag max en halvtimma.
Men det gick ändå bra på skolan, haft väldigt sega dagar bara. Men det blir nog bättre.

När jag har tid så ska jag lägga upp lite bilder från Italien!
Men nu ska jag iväg och spela match!

Hej dåå!

Italien en vecka!

Nu är det sista gången jag skriver! Sen skriver jag om en vecka och någon dag!:D
Hihi, fyy faan vad skönt jag ska ha det.
Italien en vecka, sen när jag kommer hem har skolan börjat och Hrönn är inte i Östersund.

Men nu ska jag sova!

Godnatt!

Finaste.

Jag har världens finaste storasyster!
Så himla fin med sin mage nu, och det är bara drygt två månader kvar. Sen kommer den ut, och jag blir moster!:)
Längtar.
Men nu ska jag ut!

Hej då

Hrönn flyttar:(

Har precis varit ute och kört lite!
Det går bättre och bättre nu. Var faktiskt ute och körde på vägen nu. Förut har jag bara kört vid f4, där är det småvägar och typ ingen trafik. Men jag är väldigt spänd när jag kör, väldigt nervös också.
Så det måste försvinna. Annars kommer det aldrig att gå.
Men nu kommer jag ha ett två veckor lågnt uppehåll, då kanske jag glömmer allting;). Haha fast det tror jag egentligen inte, men jag är lite rädd för det.
Nu ska jag fortsätta packa det jag har kvar, sen måste jag duscha för att jag är äcklig och sen ska jag göra något mer. Ikväll ska jag iaf vara med Hrönn, kanske Ludvig och Nils också.
Hrönn flyttar ju imorgon så jag måste ju säga hej då.
Det känns lite tungt. Fast jag kommer ju träffa henne igen, men jobbigt det är de.
Du kommer vara så långt borta, så jag kommer ju inte kunna ringa dig och säga att du ska komma till mig eller nåt.
Det funkar inte. Men hon kommer få det bra där, och jag förhoppningvis bra här.
Hrönn läser du det här, så vet du att jag kommer sakna dig så sjukt mycket! Det går inte riktigt att beskriva. Det var bara det jag ville säga.


Men nu ska jag fortsätta att packa.

Hej då!

Snart Italien.

Nu är jag inte alls sjuk längre! Eller det är ju inte helt borta, men jag är pigg iaf.
Nu är det bara två dagar kvar tills jag åker till Italien!
Jag har inte riktigt fattat att det är så nära. Det var så längesen jag var utomlands nu så det ska bli så skönt. Det är de alltid. Så jag hoppas att jag kan bara lite brunare när jag kommer hem!

Är dock väldigt nervös inför skoldagen.
Kommer ju hem på tisdagen så jag missar måndagen och kanske lite va tisdagen. Jag vet ju inte vart jag, eller vilken jag börjar, så jag kommer in som ny den dagen. Men det ordnar sig nog. Förhoppningsvis.
Så nu ska jag bara njuta av resan!

Nu kom jag precis hem, så nu ska jag äta något, och sen sova!
Godnatt

Fredag!

Idag är en ny dag och jag känner mig faktiskt lite bättre.

Hade tänkt att jag snart skulle ta och baka en kladdkaka. Alltid kul att baka om man inte har något att göra!

Ska bara vara hemma och ta det lugnt idag så att jag blir helt frisk, jag har ju min bok jag kan läsa..

Aja men nu ska jag göra mig lite iordning.

Ha en bra dag!

Uttråkad!

Så sjuuukt uttråkad!
Har ingenting att göra, blev inge match och ingen träning idag eftersom jag är sjuk. Men jag har ju iaf spelen på Facebook jag kan roa mig med...
Är täppt i näsan och lite ont i halsen. Men det är näsan som är jobbig, känner ingen smak och kan inte andas genom den. Hoppas bara på att jag blir frisk till Italien.
Borde väl sova snart, eller iaf försöka.
Får hoppas jag är bättre imorgon så jag kan göra något annat än att vara hemma. Eller så kommer jag på något roligt att göra imorgon.

Hej då.

Torsdag.

Det är torsdag idag och jag känner mig lite småsjuk.
Spelade match igår på Kd, men jag spelade typ bara 30 minuter. Kände att jag var lite sjuk redan igår. Vet inte riktigt om jag ska gå på träningen idag eller inte. Jag vill ju väldigt gärna, men är det så smart.
Reser ju iväg till Italien om ungefär fyra-fem dagar och jag vill ju inte vara sjuk tillsdess. Så jag får se hur jag gör.

Nu ska jag bara lägga mig och läsa min bok. Jag har börjat läsa mycket igen. Det är väldigt kul när man har en bra bok.
Läste precis ut ''Tusen strålande solar'' av Khaled Hosseini. Har läst ''Flygda drake'' innan också. Mycket bra böcker. Men jag kan inte riktigt säga vilken jag tycker var bäst.

Just nu håller jag på att läsa ''Flickan som inte fick finnas'' av Ethel G. Ericsson. Det är en sann historia. Det är bra den också. Jag gillar att läsa böcker där jag vet att det hänt på riktigt. Jag vet inte riktigt varför. Men det är ju som mer hemskt om man vet att det hänt. Aja nu ska jag som sagt läsa.

Hade bra hej då!

Hovenäset:)

Nu har jag ju som sagt kommit hem från Hovenäset.
Har haft det hur bra som helst där. Fint väder varje dag så lite brun har man allt blivit.





Där fick ni lite bilder!:)

Har som sagt haft det jättebra!



Hemma.

Hemma nu efter härliga dagar i Hovenäset! Bilder kommer imorgon!
Godnatt:)

Hovenäset!

Håller just nu på att packar.
Det är nog det jobbigaste som finns, för man får inte ta med sig för mycket och inte för lite, och jag packar typ ner hela garderoben känns det som än fast jag inte gör det. Så det blir ju inte för lite iaf.
Jag ska åka tåg själv för första gången också.
Det ska bli väldigt spännande. Hoppas att det går bra. Men jag är alltid en sån som tänker att allting ordnar sig. Så det ska nog inte vara så svårt.
Alltså det är ju itne svårt att åak tåg, men det är bussen jag ska hitta till imorgon, plus att jag inte vet vilken tid den går så det måste jag också kolla upp.
Men som sagt, det ordnar sig!
Så nu ska jag fortsätta packa och senare åka till tågstationen. Tåget går 20.50. Så det är helt frittfram att smsa mig, för det kommer nog att bli ganska drygt. Kommer hem på söndagmorgon:).
Men hade bra här hemma.

Puuuuuuuuuuuuuuuss!

Yran

Nu har yran varit och den var bra. Imorgon åker jag till Hovenäset till Ida där också Nike är!:)
Kommer hem om en vecka.
Sen efter det Italien!
Sen skolan, det ska bli väldigt spännande.
Hej då!

RSS 2.0