Skolan

Idag tog vi avslutningsfoto och det blev väldigt fint ska ni veta!
Jag och Hrönn var killar, och vi var snygga, eller hur?

Prov idag gick bra, Bea nu påväg till Thailand det är tungt.

Träning ikväll,

Hej då!

...

Jag förstår mig inte på vissa personer. Varför ska man göra saker som är så onödigt och helt utan anledning. Har alltid vetat att ni varit konstiga och helt störda, men det finns en gräns.

Vemis

Är nu hemma från Vemdalen. Kom hem runt två och det har varit hur kul som helst! Verkligen.
Längdskidåkning gick också jätte bra än fast jag höll på att ge upp. För det var bara uppför 3,2 km och längskidor tycker jag är så grymt tråkigt, så då är det inte roligt. så jag höll typ på att börja grina för att det var jobbigt, tråkigt och svårt fö min skidor sammarbetade inte.
Men som sagt jag kom först i mål på min sträcka och det är jag nöjd över. Fin utsikt var det också!
Så klädde vi ut oss till indianer och drog på Afterski och det var också jätte roligt:). Så det har varit en väldigt rolig och lyckad helg.

Nu har jag bara lite panik över engelskaprovet som snart är. Jag har inte tränat någonting och det behöver jag göra när det gäller engelska. För jag är inte bra på engelska, inte alls, eller alltså jag har ju vg men jag kan väl inte riktigt tycka att jag är så jätte värd det, och jag har väldigt svårt för engleska.
Speciellt på läsförståelse och hörförståelse och att prata. Så jag är bara bra på att skriva, och det är ändå inte så jätte bra. För jag har inte sånt bra ordförråd, så jag kan bara lätta ord.
Haha, men bara jag får behålla mitt vg så har jag gjort det bra. Så det borde jag klara av.
Så egentligen borde jag sitta och plugga nu, men jag vill verkligen inte så det tar emot så himla mycket så då gör jag det inte. Smart va.

På tidag åker Bea till Thailand också. Så jag känner att det kommer bli väldigt tomt här hemma. Usch vad tomt det kommer att bli. Bea är en väldigt viktig del i mitt liv som kanske många känner till. En väldigt viktig del. Där hänger alltid jag och Stina, vart ska man nu hänga liksom. Ja det kommer nog att vara två långa månader. Men jag hoppas att dom går fort ändå. Men saknad, det kan du ge dig på att du kommer vara!
Men sen hoppas jag att du kommer ha det jätte jätte jätte och många fler jätte bra i Thailand, så du får se många fina fiskar och andra roliga grejer!
Puss på dig!!
Love you!<3


Men nu ska jag göra mig iordning för sängen och sen titta på Herren på täppan!
Hej då och godnatt!

Vemdalen.

Slapp åka imorse ändå!
Först så har jag världens underbaraste föräldrar, så pappa sa att han kunde skjutsa upp mig. Men då var det nån i laget som hade en plats över! Så då behövde inte pappa skjutsa.
Sen idag på skolan var det en väldigt skön dag. Hade bara två lektioner så vi slutade elva, och det behövde jag verkligen.
Så om ungefär två timmar så åker vi till Vemdalen så kommer jag hem på söndag!
Så hade så bra!

Hej då!

Skit,.

Imorgon ska jag iväg till Björnrike med laget.
Tror jag måste åka på morgonen för att jag ska komma iväg.
Just nu när jag behöver mobilen som mest så funkar den inte! Blir så less!
Det är sjukt störande och jag vet inte vad det beror på heller.. Men jag får lämna in.

Men nu ska jag gå.
Hej då!

Dagarna går.

Träning ikväll och imorgon får jag vila. Det ska bli väldigt skönt att få ha en hel dag ledig. Förutom skolan då såklart.
Känns som att det är ganska mycket som händer på skolan nu igen. har prov den här veckan och nästa vecka och veckan efter det.
Så det är lite man måste jobba med, men jag hatar att plugga så jag pluggar inte.
Fast lite ska jag nog plugga ändå så jag kommer någonstans här i livet.
Sen ska vi iväg på klassresa, så ska det vara en dans, och avslutningsfoto.
Så det är mycket man ska hinna med såhär i slutet. Men det fixar man.
Tur att man har en bra klass också, så vi kommer överrens om saker och ting. Ganska ofta iaf.
Det är sjukt vad jag kommer sakna klassen när jag går ut nian. Det kommer att vara en mycket jobbig avslutning, men det ska man nog också klara av.
Men man har ju ändå gått på samma skola i tio år, så då ska det nog kännas lite jobbigt.
Men allting har ju ett slut.
 
Var med Bea idag också, vi åt glass och pratade ute i det fina vädret! Det är myys.

Men nu ska jag gå och ta mig en dusch så man blir ren och sen ska jag sova!

Hej då och godnatt!

Idag.

Skola skola skola idag. Det var ganska roligt!'
Jag drejade på bilden och det är väldigt svårt men det är roligt också! Ska göra det varje måndag tills vi slutar.
Läste i en bok att om man ska bli riktigt bra så ska man dreja dagligen i fyra år och i en annan bok skulle man dreja dagligen i tio år.:P Haha så jag hade ju inte tänkt att bli något proffs.
Men lite bättre kan jag nog bli, men inte bra. För det är riktigt svårt


NI får se en fin bild som Bea tagit på mig och Stina:).
fin

Hej sålänge!

Söndag.

Hej!
Nu är träningshelgen över och det känns riktigt skönt! Har nu alltså tränat sju träningar på fyra dagar är inte det ganska bra av vårat lag. Men guud så skönt det känns nu.
Roliga träningar har det också varit förutom när vi har varit tvungen att springa lite för mycket. Så då är det tur att man spelar i ett bra lag så det blir roligt!

Imorgon är det skola igen också, ser lite framemot det faktiskt, men ytterst lite. Ska bli roligt som vanligt att träffa mina kära klasskamrater.
Men man kommer bli så less på skolan direkt igen, plus att vi har massa prov och test nu också,och det gillar jag inte alls.

Men nu ska jag fortsätta att kolla på Herren på täppan!

Så hej svejs!

Städat klart!

Äntligen städat klart! Men det gick ganska fort, och det är så skönt när det är klart.

Gott luktar det också! Så kan man andas här inne nu utan att få hostattacker.

Så nu behöver jag inte göra något mer innan träning förutom att äta. Så sköönt!

Så ikväll efter träningen kommer jag inte göra något alls eftersom jag har träning imorgon klcokan 09.00.

Inte lika tidigt som idag iaf.

Så heej då!

Dag.

Det var riktigt skönt att träna sådär tidigt faktiskt. Sen sa jag att jag inte skulle lägga mig och sova. Men jag tror jag har sovit typ två timmar nu..
Men skönt det var det! Så nu ska jag snart börja städa mitt rum också!
Så hej då!

Träning 06.00

Hej!
Nu är klockan halv sex och jag ska snart ta mig iväg till Lövsta.
Känner mig ganska trött men det ska nog gå bra!
Hoppas ni att ni andra sover, för det hade jag också gärna gjort.
Men det kommer kännas skönt efteråt!
Hej då!

Torsdag!

Idag så träffade jag Hrönn ett tag. Vi åkte in på stgan och frågade om min mobil som är lite konstig och sen åkte vi hem.
Då åkte jag på netto där Bea jobbar så hängde jag där som vanligt och sen var jag med henne och sen åkte jag hem.
har köpt nya fotbollsskor idag också, fast jag är lite osäker på dom än så jag ska gå med dom typ hela dagen imorgon inne. För det är såna som ska gå ut sig så då ska dom sitta väldigt tajt ibörjan så vi får se hur det blir.

Har haft träning ikväll också, hade träningsmatch och det gick bra tror jag, så ska jag upp och träna klockan sex imorgonbitti också. Det ska bli spännande. Haha kommer nog vara lite trött, men efteråt kommer det vara skönt.
Så ska vi träna på kvällen också, och sen på lördagmorgon och lördagkväll och söndagmorgon och söndagkväll. Så det kommer bli mycket träning i helgen. Men gud så skönt det kommer vara efteråt.
Så nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon.

Godnatt med er!

Stugan!

Igår så var jag med Nike hela dagen och hon sov hos mig också. Så igår var vi på stan och uträttade lite ärenden. Sen åkte vi hem till mig och hängde:)!


Kan ju skriva att jag hade det väldigt trevligt i stugan iaf. Körde skoter och tolkade och solade! Det var perfekt väder för tolkning på tefat. Isen var bara lite lite blöt så den var mest hård och då är det väldigt bra! Hela famlijen var där också, det är väldigt trevligt. För jag har ju en väldigt bra familj.
Vi satt mest och stekte i solen, som vi alltid gör!
Pimplade gjorde vi också. Jag började före min kusin och sen när han kom och började så fick han upp fyra stycken efter varann medans jag fick noll! Är inte det lite orättvist?
Väldigt orättvist tycker jag. För jag ville ha fisk. Det ville säkert han också, men jag ville mer.
Mycket skoterkörning blev det också. Mycket roligt är det att köra. Fast inte att åka.
Jag åkte med Fredrik en gång och det var väldigt läskigt, för han körde väldigt fort och en gång då var vi nära att välta. Så då sa jag att jag aldrig mer skulle åka med han men jag kunde inte hålla mig borta.
Så jag åkte med han en gång till och då var det inte lika läskigt.
Bara nästan, fast det var iaf roligare den gången. Bara man hänger med i svängarna. Så en gång då var vi nära att välta igen men då satte vi bara ner fötterna och sen då var vi nära att köra fast men då lutade vi bara åt ett håll så gick det bra.
Så vi hade ett väldigt bra sammarbete, eller vad tror ni?

:) Där ser man Frida, Micke och Anton!:)
fredrik
Min bror Fredrik och våran fina skoter!
fint väder
Fint väder!:)

Sen en kväll var vi ju såklart och hälsade på dom fina hundvalparna. Så himla söta! Helt sjukt.
En månad är dom så dom har fortfarande det lite vingligt när dom går. Sen när dom sov då drömde dom hela tiden, så då låg dom typ och skakade och gnällde och det tyckte jag var lite läskigt. Men det var också gulligt!:)
Så när dom låg och sov då kunde man ta upp dom utan att dom typ vaknade. Man kunde sitta via dom hela tiden. Usch så söta!
Jag har aldrig sett hundvalpar när dom är så små så det var roligt.
Men jag är också lite allergisk så det kliade lite i ögonen och på halsen. Men det brydde jag mig inte om för det är så värt det.
Här ser ni två bilder på dom.
hundvalp
Så söt!
hundvalpar
Söta!


Men nu ska jag fortsätta att plocka lite kläder på mitt rum. Så hade bra allesammens!

Hej då och simma lugnt!

kvällen

Var med Bea och Stina ikväll och jag ska snart sova. Så imorgon kommer lite bilder.

Godnatt!

hemma

Har kommit hem från stugan idag. Kom tolv på förmiddagen. Ska iväg och träna om en timme så jag skriver när jag kommer hem. Så ska ni få se lite söta bilder på hundvalparna också! Dom blev inte så bra, men lite ser man iaf.
Så hej då så länge!

Torsdag!

Snart bär det av till stugan!

Smsa mig mycket om ni vill! Jag vill det iaf.

Hann iaf med en sväng på stan med Nike idag. Köpte ett par nya skor som var väldigt fina, har tyvärr ingen bild på dom. Men snygga det var dom!
Vi fikade på Pause!
mat
En god kycklingmacka!


nike
En snygg bild på Nike!

Lägg märke till våra snygga nagellack också!

Men nu ska jag packa det lilla jag ska ha med mig!
Kommer nog inte att bli så mycket bloggande i stugan, men det gör ju inget:).
Heeeej dååå!

Bli medlem!

Bli medlem på den här sidan http://www.gratismode.se/?c=54360.

Du kan få presentkort helt gratis på olika affärer som t.ex. Gina Tricot, Hm, Stadium osv.

Så klicka bara på länken och bli medlem!:)

Onsdag.

Jag känner att det börjar bli lite drygt att skriva om varje dag. För det är ju inte så intressant, men jag vet inget annat att skriva om så jag fortsätter!:)
Idag har vi åkt i backen, jag åkte snowboard och jag känner att jag blir bättre och bättre. Vädret var däremot inte alls bra, det regnade och snöade. Men det var ganska roligt ändå!
Efter det så hade vi lektioner som vanligt och det var inte så roligt, men vi fick sluta lite tidigare på so:n så det var bra.

Sen ikväll har vi haft ett möte med laget!

Nu gör jag ingenting.
Äntligen är det lov, så himla skönt. Ingen skola på ett tag nu det är sååååå skönt!
Så imorgon åker jag till stugan och på lördag får jag se dom härliga hundvalparna. Jag ska ta blder på dom också med min braiga mobil så ni får se dom! Så himla söt när jag sett dom på bild. Tänk då irl! Hihi!

Men nu ska jag inte skriva mer.
Hej då med er och hoppas att ni får ett bra lov!:)

Tisdag!

Skolan idag gick ganska fort, känns som att alla skoldagar bara går fortare och fortare och det är ju väldigt skönt!
Sen efter det så var jag med Bea, vi gjorde inte så mycket egentligen, åt mat, det gjorde vi!

Sen ikväll så har jag tränat och det var en mycket rolig träning, jobbig men rolig! Såna träningar gillar vi.
Imorgon ska vi åka i backen och jag ska åka snowboard vilket jag inte är så bra på. Så är vi indelade i tre grupper också, men dom grupperna ska vi typ göra ett mönster i backen medans vi åker ner och jag vet inte riktigt hur det kommer att gå.
Jag kan inte svänga nå bra och jag måste åka i mitt egna tempo. Så det kommer inte alls att gå vägen.
Men man får göra sitt bästa, bättre än så går inte.
Men det ska bli lite roligt också, men bara lite.

Jag vet inte riktigt vad felet är med min mobil, den har tydligen dålig täckning hela tiden, så jag kan inte skicka iväg sms och det är väldigt störande. Den har inte dålig täckning hela tiden, men det händer några gånger per dag, så kanske det är så i typ tjugo minuter. Så det är inge roligt. Men jag får hoppas att det blir bättre, man ska alltid tänka positivt.
Ni skulle se hur min vänsterhand skakar. Det är helt sjukt! Så fort jag slutar skriva så börjar den skaka hur mycket som helst. Det är lite läskigt. Men bara lite.
Men nu ska jag säga hej då för att senare hoppa i säng.
Så hej då!

Måndag!

Skola skola skola idag. Det var en okej dag och vet ni vad? Jag slapp gå till hälsocentralen för att hon vad sjuk! Anar ni hur skönt det var eller.
Det va typ ödet, det var verkligen inte menat att jag ska göra det där. Så får jag en till kallelse då ska jag säga att jag inte behöver. Sån himla lättnad.
Jag tror det var någonting mer bra som hände men jag kan inte komma på vad, kanske gör det snart.
Just ja! Det var att vi slapp göra skrivuppgiften i no också. Det var också väldigt skönt, för jag läste ju inte dom där papperna jag skulle ha läst igår. Så jag måste nog göra det på lovet eller nåt.

Kan ju ta med dom till stugan ifall jag skulle få tråkigt där.
För på torsdag åker jag dit. Ska bli så himla skönt och kul. Har inte varit där på hur länge som helst, så det ska bli väldans roligt. Så kan man köra lite skoter, och så har kusinerna fått hundvalpar som inte alls är gamla än, så det ska bli så mysigt att gosa med dom.
Så det finns bara bra grejer att se framemot och självklart ser jag framemot att träffa alla också, morbror och moster, och mormor och morfar, och farmor och kusinerna. Så roligt kommer det bli!
Är inte så jätte bra skoterföre, men det får man leva med.

Just nu sitter jag och kollar på ''Ballar av stål'' och det är så jäkla roligt. Fast första och andra programmet var mycket bättre, men det är ändå bra! Haha så roligt alltså.

Men nu är det snart slut så då ska jag gå och ta mig en dusch!

Hade bra allihopa!

Hej då och senare godnatt!

Storsjöyran!

Har märkt att det är faktiskt väldigt bra artister som ska jag Yran iår och det är väldigt roligt!
Här är några av dom:
Lady Gaga
Amy Macdonald
Takida
Ulf Lundell
Sahara Hotnights

Lena och Orup
Timbaktu
Petter
Veronica Maggio
Hello Saferide


Det stod att det var första riktiga konserten för Lady Gaga i Sverige, så det är lite coolt faktiskt.
Det där var som sagt bara några av dom sen finns det ju många fler.
Gå in och kolla själva. www.yran.se.
Så yran är någonting att se framemot iår.

Hej då!

Söndag.

Igårkväll så var jag med Nike på kvällen. Vi hade det väldigt trevligt.

Idag har jag spelat och kollat på fotboll. Första spelade jag jh match mot Ångermanland. Vi vann med 3-1 så det var ju ganska bra. Spelade ingen bra första halvlek men sen blev det bättre.
Sen kollade jag på match mellan Öfk och Sollefteå och dom förlorade med 2-1 så det var inte så jätte bra med tanke på att Sollefteå spelar i Division 2. Men sen hade inte Öfk sitt bästa lag heller, så man får se det så;).

Imorgon är det skola igen. Lite drygt, plus att vi ska ha nån skrivuppgift i no, så egentligen borde jag sitta och läsa några papper nu. Men jag orkar verkligen inte som vanligt.
Ska försöka läsa lite senare om jag orkar.
Plus att jag ska till hälsocentralen vilket jag verkligen inte vill. Förut när jag när vi tränade mitt i vintern så fick jag för mig att jag hade ansträngningsastma eller nåt, men som vanligt så tror jag att jag inbillat. För när jag blev ansträngd så blev det väldigt jobbigt och det pep det när jag andades in. Men just nu tror jag att det bara är för att jag blir trött så då känns det så fjantigt att komma dit.
För typ en månad sen så var jag där bara för en liten undersökning. Nu är det en annan undersökning så jag typ ska springa för att dom ska se hur det blir då och nu har jag inte känt av det på väldigt väldigt länge så då kommer det bara vara pinsamt.
Men men det är mitt eget fel att jag ens ville kolla upp det från början så då får man ta konsekvenserna.
Så det blir ingen rolig dag imorgon.

Gjorde precis ett test.

Jag var lite smart iaf!

Men nu ska jag nog gå och göra någonting annat.

Hej då!

Lördag!

Kollat på fotboll hela dagen idag. Domarcupen som även var igår. På damsidan vann Ödff mot Frösön med 1-0, och jag tycker det är så orättvist att Frösön inte kan få vinna. Dom är inge sämre än Ödff så jag hoppas att Frösön vinner när det verkligen gäller!
På herrsidan där vann iaf Frösön med 3-0 också! Fast det tog lite tid att få in det första målet men sen efter det rullade det in två mål till. Så det var väldigt bra spelat av dom.
Det var lite kallt att sitta där på jämtkraft i ungefär fem timmar, men det är iaf roligt med fotboll. Sen när man kom på Frösön igen så var det strålande sol.

Ikväll ska jag vara med Nike och imorgon blir det jh-match. Den ser jag verkligen framemot!:)

Hej då!

Fredag.

Skola idag, och det var ingen bra dag. Var inte alls på bra humör, som jag tror att dom flesta märkte men så är det ibland.

Efter det så följde jag med Hrönn en snabbis in på stan och då såg jag inga andra än, Telia-pappan och Martin Björk! Hur coolt är inte det då?
Just det skit coolt!

Martin Björk!


Telia-pappan!


Ja det var coolt tycker jag!

Ikväll har jag spelat fotboll och det gick ganska bra. Vi vann borde matchern iaf, men jag spelade bara en match.
Imorgon ska jag kolla på matcher. Fotboll är bra.

Kollar på någon bra film just nu, Ska nog se klart den och sen sova.

Hej då med er!

Kvällspromme!

Jag och Bea var som sagt ute och gick!
Mycket skönt var det och man känner sig så nyttig.
Speciellt när man stannar på Konsum och handlar godis, men tyvärr så fick jag äta upp allting själv! Så det var ju inge roligt. Men tur att det blir en fotbollshelg i helgen.
Så att man tränar bort allting.

Just nu sitter jag och lyssnar på Britney Spears - I'm Not a Girl, Not Yet a Woman.
Faktiskt en mycket bra låt tycker jag, så lyssna på den.

Sen tycker jag också att ni borde kommentera lite, dom få personerna som läser. Det är spännande med kommentarer. Skriv gärna vem ni är också!;)

Men nu ska jag snart hoppa i sängen!
Hej då!!

Torsdag!

Börjar bli less på att bara skriva om vad jag gör på dagarna och på skolan.
Men jag vet inget att jag kan skriva om och jag vill skriva.
Så jag fortsätter. Idag så har jag varit på skolan och dagen tycker jag var väldigt bra.
På nåt sätt så är torsdagar bra. Men en gång idag trodde jag att det var fredag och började få panik, för isf skulle jag ha glömt idrottskläder och massa andra grejer jag hade behövt. Så det var lite jobbigt. Men sen kom jag genast på att det var ju bara torsdag.
Så hade vi hemkunskap idag också och vi gjorde många goda grejer. Det är själva grejen med torsdagar, fast det är ju bara varannan vecka så det är lite synd.
Sen var jag med Bea och nu sitter jag här.
Kanske ska vara med Bea sen också, får se hur det blir med det!
Men det ska vi!
Så nu ska vi ut och gå!
Hej då!

Onsdag.

Skoldagarna går och jag längtar bara mer och mer till sommarlovet.
Ska bli såå himla skönt! Hade två prov idag, nästan tre kan man säga, men det sista räknas inte som ett prov, men nästan.
Först så va det musikprov, jag tror jag kan få g om jag har tur. Sen var det matte muntligt nationella och det gick bra!
Sen så va det att man skulle redovisa en temagrej. men som sagt det var inget prov men det gick bra iaf.

Sen efter skolan så var jag med Bea och Stina. Haha det var verkligen roligt. Känns som att det var längesen jag var med dom två filurerna. Bea fotograferade mig och Stina och jag tror det blev några fina bilder.. Haha men roligt var det iaf.
Nu gör jag ingenting förutom att kolla på tv..
Men nu ska jag gå och äta och sen göra mig iordning för sängen!

Hej då och godnatt!

RSS 2.0