.

Ännu en dag av skolan som gått, och det blir bara färre och färre dagar av nian, och guuud vad skönt det är.
Men jag blir också bara mer och mer skolless. Vi har inte så himla mycket läxor nu, men jag orkar ändå inte med de få läxorna vi har. Men som sagt det är inte mycket kavr nu så man får bita ihop och klara av det lilla som är kvar.

Godnatt

EMD!

Emd är så jäkla grymma.  Världens bästa låt. Hoppas dom vinner allting! Hoppas hoppas hoppas!:)

Nu ska jag sjunga sing star med Julia och Bea:).

HEj dååååååååååååå

Bio!

Idag ahr jag varit hos tandläkaren och som vanligt hade jag jätte fina tänder. Hon sa också att det dröjer ett och ett halvt år innan jag ska till tandläkaren igen. Så jag måste ha jätte fina tänder ju. Men jag gillar att gå till tandläkaren, det är roligt. Så jag skulle vilja göra det oftare. Men det jag kanske bara tycker det är roligt för att jag aldrig har hål, och för att jag aldrig borrat eller gjort någonting hemskt. Så då är det ju bara roligt. Jag gör ju ingenting som gör ont. eller det gör lite ont när man typ ska fotografera. Om den där grejen hamnar lite fel i munnen så det typ skaver mot gomen eller nåt. Så idag när jag skulle fotografera så va jag ganska nyvaken för jag hade nästan precis klivit upp, och då känner man sig nyvaken, och mina ögon kan lätt börja rinna. Så man jag ibland tro att jag grinar. Haha, det kan bli så om jag typ ligger och kollar på tv eller nåt. Det kanske har blivit så för er någon gång. Jaa iaf, då när hon skulle gå ut då började det rinna, haha och jag vet inte riktigt vad jag skulle göra, jag ville ju inte att hon skulle se så hon skulle tro att jag va typ ledsen. Då kanske hon skulle tro att jag är rädd för att gå till tandläkaren, eller att jag tyckte det gjorde ont eller nåt. Så jag försökte jätte snabbt att torka bort det, men sen rann det bara mer. Men jag tror att hon inte  såg, eller jag hoppas att hon inte såg. inte för att det skulle göra så jätte mycket. Men ändå..

Sen ikväll så har jag först varit på fotboll, Öfk-Ifk östersund. Öfk vann med 2-0 så det va tur för dom. Det va ganska kallt att kolla, men det gjorde ingenting. Fotboll är bra.

Sen efter det så va jag på bio med Julia. Vi såg Seven Pounds, och guud va bra den va, Väldigt värd att se. hade velat skrivit jätte mycket om den, men då är jag rädd att jag kommer avsläja lite för mycket så jag ska inte skriva någonting alls. Men se den, det tycker jag verkligen. Will Smith som är huvudpersonen. Han är väldigt bra han med. Grym skådespelare verkligen.
Nu vill jag bara gå på fler filmer, det är så kul att gå på bio tycker jag, Finns så många jag skulle vilja se, men jag tar mig aldrig iväg. Men det blir väl snart hoppas jag. Måste ju hinna se dom innan dom försvinner på bio.

Men nu har jag inget mer att skriva längre.
Hade det bra.

Hej då!

Fotboll.

Idag va det skoldm i fotboll. Tyvärr så vann ju inte Östberg, men vi spelade helt okej ändå. Jag va inte med utan kollade bara på. Men det såg bra ut, ibland iaf.  Va också på hälsocentralen idag, och det kändes väldigt fånigt att gå dit eftersom jag inte vet om jag har nåt fel heller inte. Så då känns det bara som att man slösar på deras tid, för allting va jätte bra på mina värden.. haha.. Men jag hoppas såklart att det inte är något fel på mig. Men som sagt, är det inget fel då känns det som att jag gått dit i onödan. Men men vi får se hur det blir framöver.


Har tränat på Jämtkraft arnenan för första gången i år nu också. -17 grader men det va väldigt roligt ändå. Just nu är jag är jag i mitt liv när det mesta är hur bra som helst. Det känns bara så himla roligt att träna fotboll, och det går så himla bra. Sen skolan går väl inte lika bra. Har inte riktigt orken att plugga och sen har jag aldrig gillat att plugga. Har träning typ varje dag så jag hinner typ inte heller, inte för att det är någonting att skylla på. Men jag som sagt jag har inte orken att plugga när jag kommer hem från skolan och sen ska träna. Jag orkar inte plugga före och inte efter. Men jag sa det till mamma, att varför ska jag plugga nu när jag aldrig gjort det förut?. För jag har seriöst aldrig pluggat förut. Jag hatar verkligen att plugga. Man kommer bara ihåg det till dagen man måste komma ihåg det till, sen är allting borta veckan efter, så jag tycker det bara är onödigt. Och jag tänker inte skippa någon träning heller. För fotbollen är ju mycket roligare än skolan.. Haha, men jag ska iaf försöka plugga det jag måste plugga. Annars kan det kanske bli lite svårt med betygen om jag har otur.

Men nu måste jag gå och duscha så jag kommer i säng någon gång.
Hade bra och hoppas ni också har bra dagar och veckor ibland. För det behöver man verkligen.

Godnatt på er!

Rubrik är dåligt.

Idag va det ju skola, och det va faktiskt en rolig dag. Tror jag iaf. Den va inte tråkig. Men jag brukar gilla måndagarna nuförtiden. Vi slutar ju 13.25 så det kanske är därför jag gillar dom.
Efter skolan så va jag och Hrönn duktiga och tränade på gymmet. Det ska vi göra varje onsdag och måndag då. Vi får se om vi blir lite starkare sen då.
Nu ska jag snart iväg och träna fotboll, gillar inte den här tiden så mycket, men det finns väl iinte så mycket man kan göra. Tränar från nio till halv elva, så jag blir lite trött på tisdagarna. Men imorron ska jag inte på skolan, utan då är det skoldm i fotboll. Fast jag ska inte vara med, utan bara kolla på. Skulle har varit med men fick tid på hälsocentralen, och det va den tidigaste tiden, så det va lika bra att ta den. Men det gör inte så mycket, det är kul att kolla på också.
Men nu ska jag gå och byta om , för jag och mamma ska handla innan.

Hej då på er!

Spotify

Helt sjukt va det är bra med musik. Tänk vad hemskt om man inte skulle ha musik, det skulle bli väldigt jobbigt. Så har jag Spotify också, och typ all musik finns där, så det är ju bara att lyssna på det, och det är så himla bra. Så jag vill bara sitta vid datan hela tiden och lyssna. För det är lite synd att man inte kan skicka över all musik till mobilen. Det skulle vara bra, men nu går ju inte. Men det är bra med det här också.

Men nu ska jag gå och sova eftersom jag ska upp och splea fotboll imorron, aldrig får man sova ut på helgerna.. Men men, fotboll är ju roligt så det är ju tur det:D haha.

Hade bra!:D

PUssss

Disco

Igår så hade vi disco på skolan för förskoleklasserna upptill femmorna. Trodde inte att det skulle komma så mycket ungar som det gjorde. Men det va faktiskt roligt. Men det är helt sjukt vad dom är full av energi, jag blev hlet sådär konstig. Satt typ bara och stirrade in i väggen hela kvällen.Det blir ju inte bättre av att dom äter godis heller, fullt med socker, så då får dom energikickar. Haha men det va roligt som sagt.  Och jag tror att vi fick in ganska mycket pengr iaf, vi gick inte back iaf, och det är ju bra. Gulliga är dom också. Och alla i vårna klass va väldigt diktiga!  Mycket duktiga!

Sen nu idag har jag tränat fotboll med jh laget, det va roligt. Och ikväll ska jag vara med Julia, och det ska bli skoj, har inte varit med henne på väldigt väldigt länge.

Men nu måste jag gå och duscha.

Hade bra på allahjärtans dag<3

Puuuuuuuuuuuuuuuuuus

Backen

Idag på eftermiddagen så va vi i Gustavsbergsbacken och åkte. Jag åkte då bräda, jag gruvade mig jätte mycket innan jag skulle åka. För jag är inge bra och det va mycket folk där och jag klagade på allt. Klagade på att jag såg ut som en kille, och att jag inte va nå fin i hjälm,att jag hade för stor bräda, att den va trasig att jag skulle ramla hela tiden och säkert fler saker.. Haha stackars ni som stod ut med mig. Iaf, det gick väldigt bra, eller väldigt bra, det gick äl ganska bra. Jag lärde mig att svänga iaf och det är positivt. Sen vågar jag ju inte åka fort, men det är ju inte hela världen. Och jag tror att jag inte såg ut som en kille och min bräda va nog inte för lång, och jag tror att jag itne va ful i hjälmen. Haha, men nu är det ju förbi och jag längatr faktiskt tills nästa gång. För det va riktigt roligt att åka, fast jag vet inte hur Hrönn tyckte, hon är ju bra på att åka, så måste hon sitta och vänta på mig. Stackaren.. Men hon klarar sig säkert:). Men det kunde ha varit lite mindre folk där, för jag hatar när det är mycket folk och jag inte är bra på det jag gör. Men det va faktiskt roligt ändå.

Imorron så ska vi ha matteprov på skolan, så jag måste snart börja plugga lite. Det är inte så jätte svårt så det är tur.
Men så jag ska gå och plugga nu.

Hej då!

Skolan är skit..

Jag verkligen hatar läxor, det finns inget så jobbigt som läxor. Jag mår dåligt av att göra dom.  Har engelska och no tills imorron, har börjat på båda grejerna men jag har inte orken att göra klart. Ska bli så jäkla skönt när jag går ut nian. Eller så vill jag bara åka härifrån och glömma allting, men det går inte heller..
Jag ska verkligen försöka hålla i tills vi går ut. Men det är jobbigt, riktigt jobbigt. Men man måste ta sig i kragen och klara det. Men som sagt, det är svårt.
Ska faktsikt gå och lägga mig snart och verkligen försöka sova.

Hej då!

Varför?

Det sägs att man ska lära sig av sina misstag, varför gör jag inte det då?
Vad är det för fel på mig?
Allt blir bara fel och jag hatar mig själv för det här..

Micro förstörare

Igår va jag i Åre och åkte längdskidor. Gud va roligt det va! Belive or not.. Så himla glad att jag valde längd istället för slalom.
Plus att jag hoppade i ett hopp när jag åkte. Trodde jag skulle klara det men plums så gjorde jag ett magplask frammåt. Som tur var gjorde det inte så ont, men jag fick snö i ansiktet och det va lite kallt. Men roligt va det ändå! Haha.


Sen idag så har jag varit på skolan, det va roligt. Fast dagen var egentligen inte så bra. Niclas la en förbannelse över mig tror jag. Allting var bra fram tills hemkunskapen. Där jag först skulle smälta choklad i micron. Jag hade då en plastburk. Eller nästan en sån. Men man kan ha den i micron, iaf. Då skulle jag smälta, så ställde jag på jätte mycket tid för jag tänkte att jag skulle hålla koll på den, men så dum som jag är så glömmer jag bort den. Tills Hrönn ropar, Det brinner! hahaha och då röl det jätte mycket hur micron, Hrönn öppnar då luckan och ut kommer massvis med rök, och det luktade verkligen inte gott. Efter ett tag när röken hade lagt sig då kollade jag den så kallade plastburken, och i den va det ett hål i mitten så den va också ganska förstörd.. och chokladen va ju såklart alldeles svart. Så det gick verligen inge bra. Sen lite senare när jag skulle öppna ugnsluckan så gick den sönder också.. Så det va ingen hemkunskapendag idag.. Men men det kan ju inte alltid vara bra dagar. Så jag tror att micron faktiskt gick sönder.. Och jag trodde att brandalarmet skulle gå, och hade det gått då hade det inte varit roligt. För då hade alla tänkt, hmm undra vad som hänt? Så skulle ryktet spridas att Amanda brände choklad i micron. Så det hade ju varit lite små roligt.. Haha, alla lärarna kommer nog ändå veta om det imorron. Det pratas ju om allt mellan dom.
Vi gjorde efterrätter så det va jätte gott iaf, allting blev jätte gott. Tillochmed det jag och Nikolaj hade gjort, trots mina tabbar så det va tur..

Imorron åker jag till Sundsvall på cup, det ska bli jätte roligt. Hoppas på att vi vinner men vi får se hur det blir med det.
Så nu ska jag gå och lägga mig för ännu en skolddag imorron. Tur att man slutar tolv iaf.

Godnatt på er!

Ja..

Har nu tränat, och det fick bra.

Imorgon är det en ny vecka att se frameomt. Det är helt sjukt vad veckorna går fort nu tycker jag. Men skönt är det! Ibland önskar jag bara att man kunde knäppa med fingrarna och komma längre fram i tiden. Som dom gör på typ tecknade filmer. Tänk vad roligt det skulle vara. fast så kommer det ju aldrig någonsin bli! Så man ska nog sluta drömma och tänka på livet istället..

Nu ska jag soveli sova!
Godnatt på er alla!

Städdag!

Såå himla skönt!

Idag har jag storstädat mitt rum, mitt rum är ju inte så stort, men städat de, det har jag gjort.
Dammtorkat, dammsugit, och torkat golvet och bara gjort det fint.
Det är så skönt när det är klart och det luktar så himla gott på rummet. Sen kan man bara ta det lugnt.
Usch vad skönt det är.

Jag brukar ju alltid ha latsöndagar, men idag vart den ju inte så himla lat då, för jag har faktiskt hunnit med och pluggat lite granna också, sen har jag självklart kollat på tv också. Men det gjorde jag ju samtidigt som jag städade. Så idag har jag verkligen gjort någon nytta.

Igår så va jag med tjejerna i klassen och vi hade det jätte trevligt. Vi är verkligen en bra klass,den kommer jag att sakna när jag går ut nian sen. Och sen om jag kommer in på den linje jag vill komma in på så kommer det typ inte gå några killar där, och det kommer ju inte vara så roligt. Killar måste man ju ha;) haha. Men men jag klarar mig nog.

Sen ikväll har jag träning och det ser jag framemot.

 Men nu så ska jag gå tillbaka och fortsätta kolla på Bonde söker fru och ställa tillbaka mina grejer.


Hej då!

RSS 2.0