Dagen

Inatt så sov Nike hos mig, vi hade det kul igår. Nike är en mycket mycket bra vän och jag gillar henne för det<3.

Inte alls gjort mycket idag, va en sväng på stan med mamma, sen har jag varit hemma, och nu ikväll tränat fotboll.
Skolan imorron igen, nu känns det som att de börjar på allvar, ska bli spännande att se hur det kommer att gå för mig i nian, men har jag tur så kommer det nog att gå bra.

Min käre bror har kommit hem nu också, det känns bra:). Han är väldigt brun så man blir lite avundsjuk, men han är snygg!;)

Men nu ska jag gå och duscha, sen fika och sen sova:)

Så gonatt så länge.

Skola idag ...

Skola idag igen, hade först engelska och sedan matte.
Det va faktiskt rätt så roligt att börja med matte, det gick bra också. Sen vet jag itne hur det kommer att gå framöver, men jag tänker positivt.
Efter skolan och jag och några till från klassen in på stan och käkade mat, sen träffade jag Bea och Stina, och Bea hade klippt sig väldigt snyggt!
Jag sak klippa mig på tisdag;)!

Nu har vi fått reda på att vi ska få gympalärare iaf, två vikarier, en kille och en tjej. Vet inte om vi ska ha killen eller tjejen, men jag tror det blir tjejen. Fast jag skulle vilja ha en kille bara för att vi alltid haft tjejer, kul med lite variation.
Men det blir nog bra hur som helst. Dom ska även sätta betyg på oss, som inte kommer att gå eftersom dom bara är vikarier och egentligen inte får sätta betyg.. Men dom måste ju eftersom vi måste ha betyg.

Imorron blir det fotboll, en match med 94orna och en match med vårat lag, det ska bli kul:).
Sen spelar Fredrik också så då ska jag kolla på deras match, spännande.

Dryg dag igen..

Idag så va det en dryg dag på skolan igen.. Det är väldigt drygt såhär i början när dom ska gå igenom allt, när vi hade hemkunskap så trodde jag faktsikt att jag skulle somna men jag lyckades hålla mig vaken.
Men sen hade vi idrott idag med Johanna och allting kändes som vanligt, men vi kommer ju inte att ha henne i idrott och det är väldigt synd för det finns verkligen ingen bättre än henne. Man får ingen mer varierande idrott än när man har henne.
Så ingenting går att jämföras med henne så det är väldigt synd..

Sen ikväll så har jag tränat fotboll, det blev ingen träning med mitt lag för att våra tränare itne kunde, jag vet inte varför.
Men istället tränade jag,Hanna och Clara med 94:orna istället, och jag har inte tränat sån rolig träning på länge. Det va verkligen hur roligt som helst, mycket roligare än våra träningar med mitt lag. Så det ska bli kul att spela med dom på lördag, det ser jag verkligen framemot.

Men nu så ska jag gå och borsta min tänder, och sen gå och lägga mig för ännu en dag på skolan. emn sen så har man klarat en hel vecka på skolan.
Starkt!

GOnatt

Friidrott

Idag blev det en dag på Hofvallen med lite friidrott i detta härliga väder..
Det hade varit roligare ifall det inte regnade men det va okej ändå, har man bara mycket och rätt kläder så går det bra.
Cyklade både dit och hem så det va ganska bra gjort tycker jag:).
Imorron så börjar lektionerna, det känns jobbigt redan nu men det ska nog gå bra hoppas jag..

Ska tävla i friidrott nästa helg också, haha det ska bli väldigt spännande, det va verkligen jätte länge sen jag höll på med det.
Jag ska då tävla i slägga,diskus,tresteg och staffett:P haha Slägga har jag aldrig tävlat i, tresteg tror jag att det blev en gång eller nåt så jag har nånting att se frameomt, haha.
Fast det ska faktiskt bli väldigt kul, man lär ju hamna bland dom sista, Men vad gör det?;)

Men nu ska jag gå och sova för en ny dag imorron.

Gonatt

Dagarana blir bättre

Dagen idag kändes lite bättre, men som vanligt ska mina handledare endast prata, och tror ni man orkar lyssna på det hela tiden? Nej, det gör man inte.
Jag tror att det itne va nån som lyssnade i slutet, men vi fick iaf se på film sen.
Vi såg Remember The Titans, en mycket bra film , har sett den flera gånger men är alltid bra.
Plus att jag gillar min klass nu, så det här kommer bli ett bra, det känner jag på mig:).

Men nu så ska jag åka iväg på fotboll med min mamma och syster.

Hade bra.

Hej dÅ!

Skitdag

Första skoldagen va idag, och den va inge rolig. Det va kul att träffa alla, men sen tänker man bara på hur det kommer att bli. Alla läxor, alla lektioner som kommer att va så sjukt tråkiga, allting. Plus att dom bytt namn på spåren så nu ehter det som va A och B västerhus, och det som va D och E är österhus. Det är så otroligt onödigt så jag förstår inte ens varför dom gör det.Sån nu är vi alltså Västerhus 9. Och det låter så otroligt fult att säga. Sen så satt vi bara och lyssnade idag och det är också tråkigt. Så det va en skitdag kan man nästan säga. Plus att vi inte har nån gympalärare, och vi kommer inte att få vårat schema på länge.. Imorron så ska vi på ''utflykt'', jag ser inte frameomt det men jag sak försöka tänke positivt och göra det till en bra dag. Men just nu så känns allting meningslöst. Har spelat match ikväll och kommit fram till att jag inte kan göra mål, gick så sjukt dåligt och det är därför jag är på det humöret jag är på, det är därför jag klagar på exakt allt och har inte sagt nånting roligt. Men det känns bara så sjukt jobbigt att spela när man får målchans på målchans på målchans men lyckas aldrig trycka in den. Gud va jag hatar det, och jag som är världens fjant ibland börjar såklart att grina efter matchen, och då är det som att jag söker tröst, men det gör jag verkligen inte. Men nu så ska jag försöka att lägga den här matchen bakom mig och ta nya tag på lördag. Nu ska jag snart gå och duscha, äta och sova så jag är pigg imorron och inte sur och jobbig. Det är kul att det är nån som läser bloggen läser den, då är det iaf nån:). Hej då!

Skola

Nu är det skola imorron, sista året och sen så börjar jag gymnasium!

Gonatt

Sundsvall, och Grattis Mamma!:)

Har ju varit i Sundsvall från fredag till lördag. Vi sov på ett hotell som är väldigt fint, har bott där förut också.
Jag gillar verkligen hotell, det bästa med dom det är frukosten och täcket:). Så mjuka och sköna. Så på lördag så spelade jag fotboll med damlaget, och jag fick faktiskt spela 14minuter i slutet, men det va svårt. Det va första gången jag fick spela, förut har jag bara suttit på bänken fast det är kul det också:), så det gör inget att jag fick sitta på bänken, men det va roligt att spela också. Fast som sagt det va svårt. Men nu har jag iaf fått prova.
Dom är väldigt snälla i det där laget också, man känner sig väldigt välkommen:D

Sen på kvällen så kom Ida och Nike till mig så dom har sovit här inatt. Vi satt u mitt uterum till halv fyra, det va väldigt mysigt:).
Härliga flickor det där!
Nu idag vet jag inte om jag orkar göra så mycket, det är ju sista dagen innan skolan börjar så jag orkar inte göra mig iordning, eller lite kanske. Ska iaf träna ikväll så lite kommer jag ju röra på mig, så det är ju positivt.

Mamma fyller också år idag, så Grattis till henne:).
Så mina syskon kommer att komma hem också, det är trevligt de:D

Men nu har jag inget mer att skriva, men kommer jag på nånting så skriver jag;)
Det är fortfarande nån som läser min blogg, och jag är väldigt nyfiken på vem det är, eftersom jag hade tagit bort min blogg och då gick det ju inte att gå in på den, men det är nån som kanske inte hann se det och fortfarande går in på den och det funkade, eller nånting sånt.
Det kan ju vara roligt att nån läser den iaf. Haha för jag har den inte skriven nånstans nu heller, så nya människor vet inte vad den heter.

Hade bra!

Hej då!

Otroligt!;D

Såg nu att det är nån som varit in och kollat min blogg, 2st faktiskt. Det är ganska otroligt..:P
Fast det är äkert några jag inte känner, som bara såg att det va uppdaterat.
eller så är det nån jag kännr, vem vet?:P
Har iaf sovit hos Nike inatt, och imorse bakade vi en kladdkaka som blev väldigt god faktsikt.
Nu har jag precis duschat och senare ska jag iväg och jobba på minigolfen, det otroligt roliga jobbet:P
Det roliga är att man ibland får jobba när det regnar och då kommer det inte en enda själ, fast det beror på vem som har ansvaret, är det Mats så jobbar man i regn men är det Bosse så behöver man inte jobba:).
Jag behövde inte jobba igår än fast det inte regnade, han ringde på morgonen och sa att jag inte behövde jobba för att det duggade och det va blött på marken.
Det va typ det han sa, men det gör inte mig nånting för jag får ju ändå pengar,.

Jag börjar faktiskt längta lite till skolan nu, det är många jag inte träffat som jag saknar. Men jag vet att efter en vecka så kommer jag redan vara less på skolan igen, och då vet man att man har ett helt skolår kvar, vilket inte är kort.
Men men jag har ju stått ut i nio år nu, så ett tionde ska jag nog klara av på Östbergsskolan.
 Jag minns när man va liten, när det va så roligt att gå på skolan, när det va sommarlov så längtade jag från första dagen vi slutade tills vi skulle börja igen.
Vissa sommalov grät jag jätte ofta för att det inte va skola, och jag drömde alltid mardrömmar på nätterna. Så just därför va det så bra när det va skola, för då va det ju alltid nånting dagen efter och nånting jag kunde se framemot. Det skulle vara bra om det va så nu också, kanske inte att jag grät och dromde mardömmar hela tiden, men att man längtade jätte mycket till nästa skolår. Då skulle det vara så mycket lättare att gå i skolan, och allting skulle gå så mycket fortare. Men nu är det inte så och det måste vi stå ut med.  Så jag hade det inte lätt när jag va liten, men allt är inte lätt i livet heller.

Sen nästa år så börjar man på gymnasium och jag har nästan inte ens börjat tänka vad jag sak gå, så jag lär ju få panik sen när man måste välja, för jag tycker sånt där är så svårt.
Visst säger också att det är ens framtid vad man väljer, men det tror inte riktigt jag.
Men jag vill inte ha nån linje där man måste plugga mycket och sånt, för det orkar jag verkligen inte. Jag tyckte att det va jobbigt i åttan, då lär det ju va dubbelt så jobbigt på gymnasium, eller har jag helt fel?
Jag har ju iaf ett tag att tänka på vad jag vill gå, bara jag inte är för sent ute när det väl gäller.

Men nu så ska jag gå och göra mig iordning och sen måste jag cykla iväg.

Hej dÅ!

Städning

Idag har varit en ganska så dryg dag, va först inne på stan med Nike och Ida, vi gjorde inte så mycket där förutom att vi åt och sen åkte jag hem.
Sen ikväll så har jag hjälpt mamma att städa trapphuset, det är egentligen Antons jobb men eftersom han är borta så måste ju nån göra det. Och nu sitter jag här och gör ingenting, rätt så tråkigt, försöker att locka hit Nike och Ida men jag tror inte dom orkar.

fast nu fick jag ett sms att vi skulle mötas på hälften så det va positivt:).
Så nu kanske jag inte hinner skriva så mycket mer, men jag kan iaf skriva att jag saknar Anton, det kommer bli tungt den gången han kommer på att han ska flytta, fast jag ska nog försöka få han att inte flytta före mig;) haha inte för att det är så stor chans men jag kanske kan lyckas, ifall jag har tur:).
För det är ju inge kul att bara bo med mamma och pappa, och sen på veckorna med bara mamma, det känns bara inte rätt. Menmen nån gång kommer det nog ändå att ske än fast jag inte vill, men man kan ju inte alltid få som man vill.

Men nu ska jag inte skriva mer, ha det bra.

Hej då!

Dagen idag

Det är ingen alls som läser min blogg, men det skiter jag i. För jag skriver inte för att jag vill att nån ska läsa, eller det gör inget att nån läser men jag skriver inte för att jag vill att folk ska läsa. Jaa, ni fattar:P Jag skulle kunna sitta i en evighet och förklara vad jag menar, men detb skulle inte vara så kul.
Jag tog ju först på min blogg för att jag aldrig skrev, för att jag tyckte inte att jag hade nånting att skriva om, men sen blev jag sugen igen och då tänkte jag skapa en ny blogg, men det gick ju inte för jag ville ha på min hotmail adress men det stod att den användes redan till ett annat konto, och då kunde jag fortfarande logga in på min. För när man tar på så tar man tydligen bara bort bloggen och inte själva kontot och jag vet inte hur man tar bort kontot så då får jag väl fortsätta skriva här då, än fast ingen läser.


Idag har jag iaf först jobbat, och när jag kom till min arbetsplats så är han såklart sen som vanligt min ''chef'', iochförsig bara 5-7 minuter, men ändå:P han som alltid kom förut var där 5 minuter innan och det är ju så det ska vara tycker jag:). Aja, men då kommer inte min kamrat som jag ska jobba med, och jag som skulle gå tidigare och allt.
Men tillslut så slöstes det okcså som tur va, så då drog vi iväg till Alby för att spela fotboll med mitt lag, vi vann med 2-0 men kul va det ändå inte, varför vet jag inte. Det gick inte bra personligen för mig, men men det kan ju inte alltid gå bra.

Det är en ny arbetsdag imorron och jag ser inte framemot det..

Gonatt

Anton<3

Nu har min käre bror Anton åkt iväg till Rhodos, och det känns inte alls kul.
Vem ska jag nu sitta och vänta på på kvällarna, seriöst varje kväll han är ute så är jag vaken tills han kommer hem, jag kan typ inte sova annars. Och det är inte för att jag är orolig eller nåt, utan jag vill det.
Jag har svårare att sova iaf det itne ligger nån i rummet bredvid för då är jag alldeles ensammen i källaren och det gillar jag inte riktigt.
Han ska vara borta i hela två veckor, tack gode gud att han inte är borta två månader som Fredrik för det hade jag inte klarat av.
Jag tänker bara när Anton flyttar hur det kommer bli då, usch va jobbigt det kommer bli, fast jag tror inte att han flyttar än på ett tag:). Förhoppningsvis, och förhoppningsvis så köper han nånting till mig där nere, fast det är ganska dyrt, men han är snäll ibland:).

Iaf, jag kommer sakna han väldigt mycket, men det får jag leva med.

Hej då

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0